Deletedmom_36
Malzemeler
Hamuru için;
2 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
4 yemek kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
Bir çimdik tuz
Aldığı kadar un
İçine;
Ceviz (dövülmüş)
Tarçın
Şerbeti için ;
4 su bardağı su
4 su bardağı şeker
Birkaç damla limon suyu
İlk önce cevizle tarçını karıştırıyoruz bir kase kadar cevize bir yemek kaşığı kadar tarçın iyi oluyor ama damak zevkinize göre kadar artırıp azaltabilirsiniz.
Sonra ele yapışmayan bir hamur yoğurup 3 eşit parçaya ayırıyoruz parçaları merdaneyle servis tabağından biraz büyük olacak şekilde açıp cevizli karışımdan her yerine serpip rulo yapıyoruz.
Elimizle ruloyu biraz uzatıp 2 parmak kalınlığında kesip yağlı kağıt serilmiş tepsiye koyup 180 derecede 25-30 dk kadar pişiriyoruz (resimlerle daha iyi anlaşılacaktır)
Sonra şerbetini yapıyoruz şeker ve suyu tencereye koyup karıştırıyoruz kaynamaya başlayınca birkaç damla limon suyu koyup altını kısıyoruz. Kısıkta 10 dk kaynatıyoruz
Soğuyan tatlıya sıcak şerbeti döküyoruz ikram etmeden bir gün önce yaparsanız daha iyi şerbetini çekiyor ve daha lezzetli oluyor