mihrosum öncelikle geçmiş olsun. Kabızlığın bir alerji belirtisi olduğunu biliyor musunuz? 22 aylık kızımı 17-18 aylıkken çocuk gastroentoloji doktoruna götürdüm. Zaten alerjik bir çocuktu nelere alerjisi olduğunu biliyordum ama buğday alerjisi var mı emin olamadım. 2 gün üst üste bulgur veya pirinç vs yediğinde aşırı kabız oluyodu. Neyse testlerde buğday yada gluten alerjisi çıkmadı ama dr testlerin temiz çıkması alerjisi yok anlamına gelmez dedi. Bazı çocuklarda hafif seyrettiğinden testlerde çıkmayabiliyormuş. Denk geldi 3 gün üst üste yine pilav yedi şuan yine kabız 😏 sabahları aç karnına kiraz yedirip su içiriyorum işe yarıyor, maş fasulyesi mucize gibi birşey, bir de derhal alerjen olan gıdayı kesiyorum. Size tavsiyem öncelikli olarak neden kabız oluyor sorusunun yanıtını derhal bulmanız ve ona göre davranmanız. Çatlak konusuna gelince bebekler de ne yapılıyor hiç denk gelmedim ama biz yetişkinlerde çinko içerikli pişik kremi ile tedavi ediliyor. Bizzat başıma geldi doktora gittim o şekilde tedavi etti. Sizde bir araştırın bebelere kullanılan çinko içerikli bir krem varsa onu deneyin.