Aselbade 1 tane elmayı kabuklarını soyup çekirdekleriyle falan doğrayın kaynatın 10 dakka sonra altını kapatıp bir tutam ıhlamur ekleyin ılık kıvama gelince bir çay kaşığıda bal ekleyip içirin iyi gelir inşallah. Birde az bir tereyağını eritin içine pekmez koyun ılık ılık onuda içirin. Uzun vadede geçmemişse öksürük alerji bakımından değerlendirilmesi gerekir