balarisi_2019 eğer hiç kelimesi yoksa bir uzmana gösterin mutlaka. Ama beş on kelimesi varsa hiç merak etmeyin. Benim kızım hiç konuşmuyordu iki yaşına kadar, sadece beş on kelimesi vardı. Sonra bir anda ikili cümleler kurmaya başladı 25 26 aylıkken, anne gel falan demeye başladı. Sonra da git gide çözüldü dili. Şimdi 30 aylık ve 4 kelimelik cümle bile kuruyor, duyduğu her şeyi tekrarlıyor. Bayağı bayağı konuşuyor yani. Ben de şaşkın ve mutluyum. Zamanında sizin gibi çok üzülüyordum, ne zaman konuşacak diye bekliyordum ama boşuna üzülmüşüm. Zamanı gelince konuşuyorlar merak etmeyin. Ama tabi altında yatan bir sorun yoksa. Yani genel durumu nasıl, komutları tam alıyor mu? Konuşmasa bile etkileşimi var mı sizinle? Bişeyleri merak ediyor mu, anlamaya öğrenmeye çalışıyor mu? Bunlar önemli.