Elbette geç değil. Bebeğiniz mama akışına alıştığı için şimdi anne sütü emerken efor sarfetmek ona zor geliyor. Yine armut piş ağzıma düş hesabı mama kolaylıkla ağzıma gelsin, ben emmek için kendimi yormayayım diyor. Doktorunuz bir hafta mama verme emzir demişse, belki de mamayı unutup emmeye alışsın ve gaz sorunu aza insin diye söylemiştir. Çünkü anne sütü bebeğin en kolay hazmedip sindirebildiği besin. Duştan sonra tensel temas ile emzirmenizi öneririm. Ağlamadan sakin olduğu zamanlar çok acıkmasını beklemeden sürekli memeyi teklif edip, az da olsa emzirmenizi tavsiye ederim. Uyuyorsa iki saati geçmeden altını açıp, ayakları ile oynayıp bir şekilde uyandırıp emzirmeye çalışın. Emmek istemeyip Ağladığı zamanlar kucağınıza alın,sarılın. Kokunuzu alıp, onu tuttuğunuzu bilip kendini güvende hisseder, yumuşak sesle konuşmaya çalışın. Annenin sesi de kokusu kadar onların sakinleştiricisi. Yani uykusuz geceleriniz olabilir, zorlanabilirsiniz ama zahmet olmadan rahmet olmuyor. O süreçte fazlası ile ilgi bekliyor bebek. Geçmiş olsun, sakin kalmaya çalışın, emdikçe sütünüz artacaktır. bebeğiniz alışacaktır 🌸