Sedonay her bebek anne karnında kalbinde 4 tane delik olur. Bu deliklerin üstünde yaprak gibi kapakçık olur ve sürekli açılıp kapanır. Dogum anında oksijenle beraber o kapakçık o delige yapışır. Ama bazen kapanma tam olmaz ve açıklık kalır. Bu açıklık bebek büyüdükçe kapanır. Ama bazen oda kapanmaz ve açık kalır. Bunun hiçbir önemi yok. Büyük ihtimalle kapanacak ama kapanmasa. Bile ileride istedigi sporu da yapar istedigi herşeyi de yapar. Hiçbir sorun çıkarmaz. Benim oğlumda 17 aylıktı 1 delik açıktı. Birçok cerrahla konuştum hatta 1 ay önce tesaddüf koç ların özel kalp cerrahıyla tanıştık. Oğlumun bu durumunu anlattım raporları gösterdim. O da diger danıştıgım tüm doktorların dediklerini söyledi ve bu yazdığım şekilde açıkladı. Birdaha kontrole gerek bile olmadıgını söyledi. Korkmaya gerek yok. Açıklık kaç mm olursa olsun önemsiz. Siz yinede doktoru aksatmayın içinizi rahat tutun.