GiybetReis
Rabia70
Menenjit aşıları için geç kalmamışsınız. Bildiğim kadarıyla açıklayayım, yanlışım varsa düzeltsin bilen arkadaşlar.:
Memenjit aşı takvimi bebeğin bulunduğu aya göre belirleniyor. İki tip menenjit aşısı yapılıyor, tam koruma için iki gruptan aşının yapılmasını öneriyorlar . A grubu ve B grubu diye ayrılıyor. A grubunda benim yaptıracağım nimenrix aşısı. B grubunda ise Bexsoro. Bu aşıların başka isimlerde muadilleri var ama en meşhurları bu. Gelelim aşı takvimine.
bizimkisi bexsero aşısı: 5-7-15 ayda olacak şekilde 3 doz olarak ayarlandı.
nimenrix ise: tek doz 13 ayda diye.
eğer nimenrixi 1 yaşından önce yapılmasını isterseniz 3 doz olabiliyor ama yaşınndan sonraya bırakırsanız tek doz yeterli oluyor. Bexsero da yaşından önce ve sonra 3 doz, 2 yaşından sonraya bırakılırsa da 2 doz yeterli oluyor. Bu tamamen kişinin tercihine kalmış. Özetle menenjit aşısı için belli bi tarih olmuyor, siz doktorunuza sorduğunuzda o uygun bi takvim çıkartıyor.