Bebeğiniz neden vuruyor düşündünüz mü ? Bir şeye tepki mi , istediği bir şey mi var yoksa sadece bunu oyuna mı dönüştürmüş? 18 aylık kızım da ara ara beni ısırıyor ama farkettim ki ben canım acıdığı için çığlık attığım ya da güldüğüm için oyuna çevirmiş. O yüzden karşıma alıp canımın yandığını uff olduğumu söylüyorum ve devamını getirmiyor.
Deneyimlediğim kadarıyla bağırmak tepki vermek ya da en kötüsü karşılık olarak ona vurmak pek doğru değil. Çünkü bu sefer ona bu hareketlerin de verebileceği doğru tepkiler olduğunu öğretmiş oluyoruz.
eğer kızım ısrarla bana vursaydı her seferinde elini tutar, onun seviyesine iner ve gözlerine ciddiyetle bakarak bunun hoş olmadığını, canımın acıdığını ve vurmanın iyi bir şey olmadığını onun anlayacağı şekilde anlatmaya çalışırdım. Eminim bir noktada davranışı terk edecektir.