Alya88 Taş gibi oluyor yaptığım yoğurt ama bunun mayayla, sütle , sıcaklığıyla vs. Birçok şeyle alakası var. Ben sütçüden alıyorum güvendiğimiz bir yer. Sütü kaynatıyorum. Yarım çay bardağı ayırıyorum. Serçe parmağımla sıcaklığına bakıyorum . 8e kadar sayıyorum işte. Şok marketten probiyotik yoğurt mayası alıyorum bazen başka marketten toz şeklinde. Bi poşetini çay bardağındaki süte döküyorum. 15 dk kadar orda mayalanıyor. Bu sırada tenceredeki sütte sıcaklığı dengelenmiş oluyor. Ben kavanozlara yapıyorum 1kglık. Tenceredeki sütü kavanozlara döküyorum. Mayayı da paylaştırıyoruz. Silikon çırpıcı ile karıştırıp kavanozların ağzına havlu peçete koyuyorum üzerine kapak kapatıyorum. Güzelce sarıp 8 saat mayalanmasını bekliyorum. Sonra bir gece kapağı açık şekilde buzdolabına kaldırıyorum kavanozları. Taş gibi aynı hazır yoğurt kıvamında oluyor.