Peri2021 merhaba o gün geldi çattı:)
Üç gün kuralıyla tadımlara başlaman gerek.
- gün 1 çay kaşığı
- gün 1 tatlı kaşığı
3 gün 1 yemek kaşığı şeklinde aynı gıdayı vermelisin.
👉🏻Kabak
👉🏻patates
👉🏻Havuç
👉🏻yoğurt
👉🏻Elma
👉🏻Bezelye
👉🏻Taze Fasulye
👉🏻Armut
👉🏻Kırmızı biber
👉🏻Semizotu
👉🏻Muz
şeklinde gidebilirsin.Sebzeleri buharda (sindirimi için birkaç damla zeytinyağı damlatıp) pişirip çatalla çok iyi ezip verebilirsin. (Blendr önerilmiyor.) Meyveleri de cam rendede rendeleyip verebilirsin. 2 3 sebze denemesinin ardından meyve vermeni öneririm. Önce sebzeye alışması açısından. Meyve ile başlandığında sebzeyi reddedebiliyorlar 😅 Bir de yeni bir gıda verirken bir önceki gıdayı karıştırıp verebilirsin. Alerjisi varsa yeni verdiğin gıdadan olduğu anlaşılır. Ama ilk önce sade olarak vermeni tavsiye ederim. Gıdanın tadını bilmesi açısından.
her ek gıda sonrası su teklif edebilirsin. Bir çk kaşığı da olsa içsin. İçmiyorsa çok zorlama🙏🏻 Ama bol bol emzir. Çünkü sıcak havalarda su alması şart. Anne sütü de bunun için birebir.
20.gün itibariyle çeyrek yumurta sarısı (haftada 3 yeterli)
ay sonuna doğru çorbalara geçebilirsin. Çorbasına çift çekilmiş kuzu kıyma, tam buğday unu, bebek irmiği, yulaf ezmesi kullanabilirsin. Bunlar benim bebeğime kilo aldırdı. Yine bunları da üç gün kuralı ile verirsen iyi olur. (Eğer gıdaya alerjisi varsa tespit etmesi kolay olur. )
Yine 7. Aya doğru kahvaltıya da başlayabilirsin. 7. Ayını tamamladıktan sonra da başlayabilirsin. Benim de kızımın kilosu sınırda olduğu için bu şekilde planladık doktorla. Sık sık emzirip ek gıdayı verdim. Öncelik anne sütü. 😊🌸 iyi günler