glnihal Merhaba, her hafta acile gidiyorsanız lavman ile bebeğin bağırsakları komple boşalıyor, 2 3 gün kaka yapmaması normal sayılıyormuş. Birde sürekli lavman yapıldığı sürece bebeğiniz kendi bağırsaklarını kontrol etmeyi öğrenemez ki. Bir aylıkken dünyaya alışmaya ve organlarını kendi yönetmeye çalışıyor bebekler. Önceden midesi doldukça bilinç dışı yaptığı kakayı, artık ıkınarak çaba sarfederek bilinçli olarak vücudundan çıkarabileceğini öğrenmeye çalışıyor. Tabi bu süreçte gaz sancıları ve sindirim sorunları da yaşanıyor ama bırakın bebeğiniz öğrensin ıkınınca kaka yapacağını. Karnını ovun, her gün ılık suda duş aldırın, gazını alın her emzirme sonrası on dakika göğsünüze yatırın sırtını sıvazlayın. Yani bu süreç geçici, eğer sancıları çok oluyorsa bir çay kaşığı zeytinyağı içirebilirsiniz, hiç bir şey olmuyor hem karnındaki o sertliği yumuşatır. Tecrübe ile sabittir :) Çok geçmiş olsun