Ahmet33 merhaba. Sağlık ocağındaki hemşire mi söyledi bunu? Öyle hissettim nedense… Keşke bunu söyleyen ne yapacağınızı da söyleseydi ;( insanın moralini bozup gönderiyorlar. Üç gün kuralıyla tadımlara başlaman gerek.
- gün 1 çay kaşığı
- gün 1 tatlı kaşığı
- gün 1 yemek kaşığı şeklinde aynı gıdayı vermelisin.
Kabak
patates
Havuç
Elma
Bezelye
Taze Fasulye
Armut
Kırmızı biber
Semizotu
Muz
şeklinde gidebilirsin.Sebzeleri buharda pişirip çatalla çok iyi ezip verebilirsin. (Blendr önerilmiyor.) Meyveleri de cam rendede rendeleyip verebilirsin. 2 3 sebze denemesinin ardından meyve ver ki önce sebzeye alışsın. Bir de yeni bir gıda verirken bir önceki gıdayı karıştırıp verebilirsin. Alerjisi varsa yeni verdiğin gıdadan olduğu anlaşılır.
her ek gıda sonrası su teklif edebilirsin. Bir çk kaşığı da olsa içsin. İçmiyorsa çok zorlama🙏🏻.
- gün itibariyle çeyrek yumurta sarısı
ay sonuna doğru çorbalara geçebilirsin. Çorbasına çift çekilmiş kuzu kıyma, tam buğday unu, bebek irmiği, yulaf ezmesi kullanabilirsin. Bunlar benim bebeğime kilo aldırdı. Yine bunları da üç gün kuralı ile verirsen iyi olur. (Eğer gıdaya alerjisi varsa tespit etmesi kolay olur. )
Yine ay sonuna doğru kahvaltıya da başlayabilirsin. Benim de kızımın kilosu sınırda olduğu için bu şekilde planladık doktorla. Sık sık emzirip ek gıdayı verdim. Şuan çok iyi toparladı. Siz de toparlayacaksınız 🙏🏻
umarım yardımcı olmuştur. İyi akşamlar