Msbebek maruz kalınan ekran otizm yapmaz, mevcut otizmi tetikler. Yani çocuk aslında otizmli bir bireydir, aile bunun farkına varmamıştır. Televizyona maruz kalınca da ilerlemiştir.
Otizm nörogelişimsel bir farklılıktır, hep söylüyorum. Doğuştan gelir yani. Sonradan otizm olmak gibi bir şey yoktur, varolan ilerler sadece. Sonradan olunan şey uyaran eksikliğidir. Çok fazla ekrana maruz kalan, ilgilenilmeyen, gün içerisinde uyarana çok maruz kalan çocuklarda yüksek oranda görülür.
İnsanlar genelde otizm ile uyaran eksikliğini birbirine karıştırır çünkü neredeyse belirtileri aynıdır. İkisi içinde yine benzer tedavi ve eğitim yöntemleri uygulanır.
Eşiniz her ne şekilde olursa olsun güzel bir karar vermiş ama bence. Minimum 2 yaşa kadar pek önerilmiyor televizyon zaten.😊