Mutluuuumandalina Annesi iki saatte bir emzirmeye devam. Bence gece de yine o şekilde devam etmelisin.
Uykuna, dinlenmene ve beslenmene dikkat. Beslenme noktasında üç ana üç ara öğün 🙏🏻 Ana öğünlerde çorba, etli-sebze yemeği, bulgur; Ara öğünlerde kavrulmamış badem, ceviz, fındık, hurma, yoğurt yemeni öneririm. Hatta emzirirken bile bunlardan birer ikişer atabilirsin ağzına. Emzirme danışmanım bu şekilde söylemişti bana. Yanında mutlaka su da olsun. . Yemeklerine bir çay kaşığı ya da tatlı kaşığı kimyon atabilirsin. Hem süt attırır, hem de bebekte gaz yapmasını engeller.
Emzirme öncesi göğüslerine sıcak uygulama ve masaj yapabilirsin. Süt akışını hızlandırır. Kanalları açar.
Süt sağabilirsin. Hatta emzirmeden önce önsütü biraz sağıp arkadaki sütü almayı sağla derim. Arka süt yağlı, tok tutma özelliğine sahip. Sonra sağdığın sütü de bebeğine ver. Sağma işlemi de sütü arttırır. Sağarken bebeğine bak, onun kokusunu almaya çalış. Süt yapan hormonların daha çok çalışacak. Ama her şeyden önce bol bol emzir.
Bol bol tensel temas 🙏🏻 Sütüne güven, bebeğine güven.
aklıma gelenler bunlar.. inşallah faydası olur. 🌸☺️