Karamazofkardesler BakkalAmca Anlattıklarınız gelişim geriliği ile alakalı oda ekranı maruz kalmasından olabilir otizm demek için 2 yaşını beklemek gerekir çünkü gelişim geriliği ile karışır çoğu zaman. Bir özel eğitim öğretmeni olarak anlattıklarınız bana normal geldi biraz faha etkili iletişimde bulunup değişimleri gözlemleyin
BakkalAmca Karamazofkardesler Teşekkür ederim dediğiniz gibi yapacağım bugünden itibaren daha çok vakit geçireceğim bebeğimle inşallah düzelir
BakkalAmca Mom9870 Teşekkür ederim evet dediğiniz gibi tv telefonu artık hayatımızdan çıkartıp bütün herşeyi bebeğime adayacağım. İnşallah düzelir.
BakkalAmca Mom544154 bu saatten sonra elimden geleni yapacağım biraz rahatsız iyileşsin parka da götüreceğim inşallah
Aybersa BakkalAmca Canım benim ,bence herşeyi normal ,sadece ekran teröründen dolayı, beyin öğrendiklerini unutuyor, onları bırakın ,sürekli aktivite yaptırın ,nasıl açılacak Allah in izniyle görün ❤️
BakkalAmca Aybersa teşekkür ederim inşallah dediğiniz gibi olur. Mesela alkışı unutmuştu ama bu YouTube de birtane video var elmayı seviyorsan alkışla karpuzu seviyorsan alkışla baktım bebeğim alkış yapmaya tekrar başladı dedim heralde bu videolar da işe yarar ama daha kötü yapıyorum sanırım.
Simge54 BakkalAmca Oğlum 17 aylıktı özel egitime başladığında tv ye çok maruz kaldığı için oldu tüm bunlar yıllarca özel egitim aldı küçükken birşeyleri başarmak çok basit yaşı ileri olan çocuklarda daha zor dediklerimi uygularsanız düzelecektir yaşı çok küçük .
Marjinal_Anne2 Simge54 o zamanki şüpheleriniz nelerdi acaba , benim kzımda pek mimik yoktur öpücük at derim bakar sadece 😣 bir de ortamda asla yanımdan ayrılmaz kimsenin dokunmasına izin vermez, cesareti çok yok bi yere tırmanmaz böyle diger çocuklar gibi zıplama hoplama tırmanma vs yoktur ama onun dışında çok koşar 🤦🏼♀️ Gerçi bizde takipçiyiz pedagog bir şey yoj dese de içim yine bi tuhaf
BakkalAmca Simge54 Teşekkür ederim dediklerinizi dikkate alacağım 💐 Allahım evlatlarımızı korusun inşallah 🙏🏻
BakkalAmca Birkizbiroglan anladım demek istediğinizi teşekkür ederim. Allah korktuğum yere uğratmaz İnşallah
BakkalAmca kubosunatlasi sadece sevinince kanat çırpar gibi yapar yada mama sandalyesinde oturunca hadi gel kızım seni dediğimde heyecanlanır kanat çırpar gibi yapar güler. İnşallah ben yanılayım bebeğim sağlıklı olsun.. Teşekkür ederim 🙏🏻
Belciminannesi BakkalAmca bunun için neden bir hastaneye gitmiyorsun tehşis konulsun varsa yada senin evhamın söylediklerinden bazısı otizmli kişi için ama bazısıda normal her çocukta olabilecek şeyler.. Ben bu kadar düşünürsem kesinlikle bir uzmana gitmiştim şimdiye kadar neden vakit kaybedip kendşni yoruyorsun
BakkalAmca Belciminannesi bir kaç gündür dikkatimi çekti ve bebeğim biraz hasta acaba hasta olduğu için mi böyle yapıyor o yüzden götürmedim ve galiba büyük oranda tv telefon maruz kaldığı içinmiş bir süre deneyeceğim
BakkalAmca Mamaqueen teşekkür ederim inşallah değildir göz temasımız var çok şükür az da olsa var. Ama yaşıtlarıyla hiç bir zaman aynı ortamda bulunmadı ki. Aile ortamı derken zaten babası yanımızda değil. Halının üzerinde oyun oynar ben oturursam gelir koltuğa bana dokunur vs. Bugün mesela bende biraz araştırdım denemek için ağlıyormuş gibi yaptım hemen emekleyerek yanıma geldi tutunup kalktı göz hizama geldi baktı bana güldü. Sonra uyuturkende yüzümü okşadı uyudu.
BakkalAmca Elifffinnnn111 teşekkür ederim aslında takmazdım her bebek kendine özgüdür derdim ama işte son zamanlar da birşeyler dürttü beni özellikle bugün artık dayanamadım sorayım dedim
Karamazofkardesler BakkalAmca Size 30 milyon kelime kitabınıda tavsiye ederim. Bide internette yazan herşeyi okumayın ☺️👍
123ab BakkalAmca merhaba ben özel eğitim öğretmeniyim öncelikle çocuğunuz çok küçük bir belirti görmek için çok erken olmakla beraber bariz olarak gelişiminin gerisinde kalan şeyler için değerlendirme yapmak gerekir. Mutlaka bir çocuk psikiyatrının görmesi gerekir ama öncesinde -çocuğunuz küçük olduğu için böyle bir zaman aralığınız olduğunu düşünüyorum- hızlı bir şekilde telefon tablet televizyonu kaldırın her gün dışarı çıkarın bol bol göz teması kurarak onunla konuşun kitaplar okuyun şarkı söyleyin aklınıza ne gelirse uyduruk şarkılar oyunlar bile olur çocuklar bu ayda etkili iletişim isterler. 1 2 ay geçmeden hızlı bir değişim göreceğinize eminim. Baktınız hiç bir şey değişmedi hemen bir doktora gitmeniz gerekir. Günde 1 dakika bile izlemesin kendinizi biraz zorlayın bir süre üzerine gidin bir sorun yoksa hemen değişim gelecektir
BakkalAmca 123ab merhaba teşekkür ederim evet bu saatten sonra kesinlikle tv telefon olmayacak inşallah biraz rahatsız zaten düzelsin direk parkada götüreceğim sosyalleşmesi için elimden geleni yapacağım inşallah. Dediğiniz gibi evde de etkinlikler hazırlayacağım inşallah birşey yoktur ve olmaz.
Vanilya 123ab Merhaba size bişey danışabilirsiniz miyim? Bir komşu çocuğu ile alakalı. Ailesini herkes uyarmış ama yok Ya demişler geçmişler.
Vanilya 123ab Asla ve asla göz teması yok Tek kelimesi yok bilinçli veya bilinçsiz (20 buçuk aylık) By by alkış asla yok. İsmini bilmiyor seslensen asla bakmıyor. Sanki yokmuşsun gibi Sadece nesnelere cisimlere bakıyor yöneliyor. Özellikle dönen tekerleklere,ışıklı müzikli şeylere. İştahsız. Başkalarının dokunmasına tahammülsüz. Kalabalıktan hoşlanmıyor Yeni yerleri yadırgıyor hep. Tekerleğe düşkünlüğü de mesela giden bisiklete atılıyor tekerleğine dokunmak için döndürmek için. Düşkünlüğü fazla yani. Çok fazla telden çizgi film izliyor şarkılı falan duyuyorum hep. Tüm mahalle uyarmış ama yok Ya demiş geçmiş ailesi Çocuğun durumu bu şekilde. Ve sürekli ağlıyor. Yolun ortasına oturup saatlerce ağlıyor kaldıramıyorlae mesela. Al-ver gibi şeyleri zaten yok anlamıyor da bakmıyorda. Yani yokmuşsun gibi davranıyor.
Aybersa BakkalAmca Evet malesef olanı unutturuyorlar, siz olabildiğince kendiniz aktivitelerle bilgilendirin ,müzikte açabilirsiniz seviyorsa
BakkalAmca Karamazofkardesler hemen bakıyorum kitaba. Aslında pek internet anneciliği yapmam ama çaresiz kalınca böyle oldu. Teşekkür ederim 💐