Sevgili anneler merhaba,
Bir süredir taktığım bir konuyu sizinle paylaşmak istedim. Geçenlerde kızıma doğum günü elbisesi alırken 11 aylık olmasına rağmen 6ay bedeni uygun olduğunda kafama iyice takıldı.(normalde de hala 6-9ay giyiyoruz) .Belki benimle aynı durumu yaşayan ya da geçmişte yaşamış olan varsa bilgilenmek için konuyu açıyorum.
Öncelikle amacım bebeklerimizi karşılaştırmak değil her bebek birbirinden farklı bunun fazlasıyla bilincinde olan bir anneyim. Ancak biliyorsunuz bebeğimizin boy, ağırlık ve baş çevresi olarak belli değerler arasında olması gerekiyor. Asıl sorunda burda 😔
Kızım 3900gr 50cm doğdu. O zamanlar ağırlık olarak %90 , boy olarak %60 içerisindeydi. Yani ağırlıkta 100 bebek arasında ilk sıralarda , boyda ortalama bir değer.
Şuan 11 aylık 8400gr 69 cm. Ağırlık olarak %15 , boy olarak %6 persentil değerlerinde. Yani boy ve ağırlıkta kendi ayındaki bebeklere göre son sıralarda.
Genetik olarak bu durumu etkileyecek bir şey göremiyorum. Ben 169cm , eşim 175 cm . Hani anne baba çok kısa olsa genetik deyip takmama ihtimalim olmuyor.
Bebeği ilk zamanlar bu şekilde olan anneler varsa doktorlarınız neler dedi? Zamanla bebeğinizdeki gelişim nasıl seyretti? Paylaşırsanız çok mutlu olurum😇