EdaCanAlp
Tabii ki paylaşırım. Her anne mutlu olsun mutlu anne=mutlu bebek.
Öncelikle annenin kararlı olması çok önemli. Hatta sizi amaca götürecek tek şey diyebilirim.
1 gün deneyip ertesi gün olmuyor dediğinizde bebeğinizi hem ağlattığınla kalırsınız hem de ağladığında amacına ulaştığını öğreterek ağlama eşiğini yükseltirsiniz. O yüzden gerçekten bunu yapmaya cok cok eminseniz başlayın. En ufak tereddütünüz varsa hiç yapmayın derim.
Ben bu süreçte yanlış mı yapıyorum acaba neden böyle oldu birde sunu deneyeyim moduna girmemek için eğitmenle ilerleme kararı aldım. Yoksa herkesin tek başına yapabileceği bir şey. Aynı diyet gibi düşünün yapılması gerekenler belli olsada yapamayacağımızı düşünüyorsak diyetisyene gitmek gibi.. 😊
Çok uzattım kusura bakmayın. Şimdi ilk olarak bebeğinizin ayına göre uyanık kalma süreleri var bu sürelere uygun şekilde bebeğimizi uyutmamız gerekiyor. Benim kızım suan 11 aylık uyanık kalma süresi 3 saat. Sabah 06.00 da kalkıyor 09.00 ilk uyku 1,5-2 saat uyuyor . 13.30-14.00 2.uykumuz 1,5-2 saat uyuyor. Siz de kendi bebeğiniz uyanı kalma sürelerini öğrenip bu şekilde ilerlemelisiniz.
( Uyku saatlerinde 06.00dan önce uyanmalarda yataktan almıyoruz 06.00ya kadar bekliyoruz. Zaten belli bir süre sonra ondan öncesinde kalkmaması gerektiğini öğreniyorlar. Bu süreç belki 1 ayı bulabiliyor. O yüzden ilk kararlılıktan bahsettim. Yine diyorum kararlı ve istikrarlı olmak cok cok cok önemli)
Kararlılık ve uyku sürelerinden sonra uyku rutini. Bu da önemli bir detay . Çünkü bir rutin oluşturduğumuzda bebeğimiz yapılanlarda sonra uyuyacağaını biliyor ve uykuya geçişi kolaylaşıyor. Uyku rutininde de önemli olan şey duygusal doyum. Bebeğimize sevgimizi hissettirmek. Bizim yaptığımız rutin salonda emme, diş fırçalama, sonra odasına gelip bez ve üst değiştirme, tulum giyme, perde ve ışık kapatma . Kucağıma alıp benim tatlı kızım uyuyacak diye sarılıp bi yandan hafif hafif sallanarak onu mayıştırıyorum. İyi geceler kızım deyip öpüp yatağına bırakıyorum.
Bunlar tamamsa gelelim yöntemimize :)))
-Yatak kapıyı görecek konumda olmalı ilerleyen aşamalar için böyle olması gerekiyor.
-Uyku eğitimine gece uykusunda başlamak gerekiyor çünkü uykuya en kolay geçtikleri zaman .
- Eğitimde bebeğinizin en uç seviyede ağlama durumunu siz bilirsiniz o durumda onu en az temasla sakinleştirecek sekilde hareket edebilirsiniz. (Ben temasta bulundukça kızım daha cok hırçınlaşıp ağladığı için hiç temasta bulunmadım) Sakinleştiği an yatağa geri bırakmalısınız.
- Uyandığında eğlenceli bir şekilde yataktan alıp zaman geçirmelisiniz.
Eğitimin ilk 3 günü sandalyeyi bebeğimizin yatağının başına koyuyoruz. Gözlerimizi kapatıp uyumuş gibi yapıyoruz. İlk gün tepki gösterecek ağlayacak ama sürekli değil. En azından bizim için öyle oldu. Ağladı sustu yatağıyla oynadı döndü tekrar ağladı bazen yüksek tonla ağladı bazen mızırdandı derken benim kızım 50.dkda uyudu. Gece abartmıyorum yarım saatte uyanan kızım sadece 3 kere kalktı(ilkinde 22 dk ağladı uyudu, ikincisinde 8dk , üçüncüsünde 2 dk)
Bu kadar cabuk gelişim görmek beni fazlasıyla cesaretlendirdi. Ama itiraf etmem gerekirse gündüz uykularında bu kadar kolay değildi.
Gündüz uykularında ilk zamanlar çok zor gececek baştan bunu bilin ki ona göre ilerleyin. Bazen o uyuması gereken saati uyumayacak . Ama o an bu sizi cok yıpratsada emin olun düzene giriyor.
Gündüz uykusunda rutin yaptık yatağa koyduk. 1 saat bekliyoruz eğer 1 saatin sonunda uyumadıysa sanki uyumus gibi yataktan alıp günaydın annecim deyip salona geçiyoruz. 15 dk içinde uyku belirtisi alırsanız aynı şekilde tekrar uyutmaya götürebilirsiniz ama yoksa sanki o uykusunu uyumuş gibi bir sonraki uyku saatini bekliyoruz. Bu süreçte uykusuz bir bebeği oyalamak çok yıpratıcı oluyor.
İlk 3 günden sonra yine bir 3 gün daha(4.5.6.günler) bu sefer sandalyeyi kapı ile yatak arası konuma getirip orada uyumus gibi yapıyorsunuz
-7.8.9. Günler sandalye konumu kapıda
-10.11.12 günler ve sonrası kapı dısında ( ama sizi görebilecek)
-13. Gün ve sonrası artık yatağa koyup direk çıkıyoruz
Detaylı anlatmaya calıstım ama kaçırdığım bir yer varsa aklınıza takılan bir yer varsa sorabilirsiniz 🌺