kbtmz Merhaba hanımlar. ev yoğurdu yapmıştım ama baya bir ekşimiş bunu nasıl değerlendirebilirim acaba ? 5kiloluk yoğurduda dökmek istemiyorum açıkçası
Ecreee kbtmz çorba yapabirllirisniz,yada hamur işlerinde,aslında ekşimiş yoğurtlu tuketmek çok sağlıklıymis,haberler görmüştüm.isterseniz araştırin neler yapabilirsiniz,dökmeyin zatn
Yldz3 kbtmz mis gibi yayla çorbası olur çok ekşiyse çorbaya süt koyarak ekşisini alabilirsiniz tavuk çorbası da bir alternatif
Ecreee kbtmz yoğurt mayası için soruyorsaniz,yapilir ancak ekşi olur,şeker atılıyor birazcık tatlı olsun diye
Wolverine kbtmz Hayır yapılmaz. Eksiyen yogurt tutmamış demektir. Ve yararlı bakteriden çok zararlı bakteri bulunur. Kullanılması önerilmez. Yoğurt yapıldıktan sonra ağzı streclenip vakumlu veya sıkı kapakla kapatılarak muhafaza edilirse ancak yararlı bakterilerden faydalanabiliriz.
MerAlpp kbtmz temiz beyaz tülbent tarzı Bi örtüye yoğurdu bosaltin Üstüne de 2 şu bardağı kadar su ekleyin. Gidip gelip karıştırın. O suyla beraber eksi suyu da süzülerek yogurdun eksiligini alır. Katı kıvamlı olur biraz suzuldukten sonra. Umarım anlatabilmisimdir🤭😅
Deletedmom_29 kbtmz evet bir hafta durur buzdolabinda. Siz fazlasini buzluğa atın. Ben bazen ekşiyen yoğurdu süzüyorum süzme yoğurt olarak kullanıyorum mezelerde salatalarda
Yusufali06 kbtmz ay valla ben yoğurdu kurunca ekşisin diyr birkaç gün bekletiyorum 😅😅😅 çorba, cacık, keklere katabilirsiniz siz 🤗
Zeynepsevgi kbtmz süzme yoğurt yaparak mezelerde değerlendirebilirsiniz mesela köz patlıcan köz biberle ben ekşi değilse bile evde illaki yoğurt süzdürürüm birazda tuz koyarsaniz uzun süre saklama kabında dayanır evinizde hiç kullanmadığınız tülbent tarzı birşey varsa suzgecin üzerine yayarak yoğurdu dokun tabi altınada geniş bir kap dolaba koyun bir gecede süzülür ara ara suyunu dökün kabı bosaltin ben bu şekilde değerlendiriyorum