Browni çok kolay bir poğaça tarifi verebilirim size, nefis oluyor ayrıca.
2 adet yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
150 gr oda sıcaklığında tereyağı (ben daha az da koyuyorum. 125g gibi.)
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un.
Önce sıvı malzemeleri karıştırın. Sonra un ve kabartma tozunu ekleyin. Hamur elinizi bırakınca un eklemeyi kesin. Kulak memesinden daha yumuşak bir hamur olacak ama ele de yapışmayacak. Sonra elinizde yuvarlayıp açın, ortasına istediğiniz malzemeyi koyup kapatın. Kaşarlı poğaça gibi kapatın ama yuvarlamayın. Tepsiye dizince yumurta sarısı sürüp üstüne çatalla çizikler atın hafifçe. 200 derece fırında üstü kızarana kadar pişirin.
Çok çok lezzetli. Mayalanma yok. O kadar şipşak ki 15 dakikada giriyor fırına maksimum. Bazen hamuruna dereotu katıyorum, dereotlu poğaça gibi oluyor. Yalnız unu gerçekten çok koymayın. Yumuşak değil sert olur yoksa.☺️