Gebeliği sonlandırıp sonlandırmama kararını sadece aile verebilir. “Hemen alırım” mış… Ne münasebet yahu… İyiki gebelik sürecimde böyle bir doktora denk gelmedim. 🤦♀️ Benim kızımın da ikili testte ense kalınlığı vardı.. Herhangi bir sağlık sorunu olmadan doğdu.. Şimdi bu süreçte, amniyosentez isterler.. O işlemin de riskleri var. Bunu bilerek yaptırmalı. Evet, amniyo kesin tanı testidir.. İhtimalden ziyade, net bilgi verir. Sonucuna göre, ya gebeliğe devam edilir ya da sonlandırılır. Esasen, abinizin ve yengenizin kararı önemli burada. Ne düşünüyorlar? Çocukta bir engel olması durumunda nasıl davranacaklar? Ona göre bir yol izlenir. Biz her halükarda doğması taraftarı olduğumuz için amniyosentez yaptırmadık. Yaptırana saygımız olmakla birlikte, bu riske girmek istemedik. Ama ondan önce, alanında uzman birinin yaptığı detaylı ultrasona girmenizi tavsiye ederim. Sonrasında, kandan bakılan nifty adlı bir test var. O da tarama testi ama güvenilirliği çok yüksek. Amniyosentez gibi riskli de değil… maliyetli biraz ama en azından kafanızda ki soru işaretlerini gidermeye yardımcı olur…