turunculuanne Kızım 8ay 10 günlük henüz hiç dişi yok. Yemek olarak ne versem diye şaşıyorum, besleyici şeyler vermek istiyorum ama tam katı veremediğim için kısıtlı oluyor varsa tavsiyeleriniz alırım. Örneğin baklagilleri nasıl pişirebilirim? Besleyici tarifleriniz var mı?
elifhanimm turunculuanne benim bebemin de dişi yok damağıyla pankek mücver, kçfte vs herşeyi yedi üstelil kendi yiyor blw yapıyoruz diş olsun olmasın onlar yumuşak olduğu müddetçe yiyorlar
elifiii turunculuanne 13 aylıktı ilk patlak verdiginde dişi, 6. ay itibariyle blw usulü besleme yaptıgımız için hiç sıkıntı olmadı. Bebeklerin dişi olmasına gerek yok damakları zaten keskinleşiyor. Ufak ufak baslayın pütürlü şeylere, yumusak sulu köfteler vs. yiyebilir sıkıntı olmaz. sadece elma havuc gibi meyveler ile kuruyemişler olmaz onları da kuruyemişleri toz haline getirip hurma ve kayısı püresiyle , sert meyveleri de hafif haslayarak verebilirsiniz.
KA16 turunculuanne canım öğürme reflexi yapması çok normal iki parmağının arasında ezilebilecek yumuşaklıkta olan herşeyi verebilirsin bizde 8 ay 6 günlüğüz çiğneme reflexi baya gelişti karşısna geçip ağzımı abartılı bir şekilde çiğneme hareketinyapıyorum ki beni taklit etsin bizimde dişimiz yok herşeyden veriyorum
41esra turunculuanne benim kızım da 10 aylık hiç dişi yok ama kendisi elinde salatalık köfte patates mücver vs hepsini yiyor dişleri olmasa da damakalrı çok kuvvetli
turunculuanne elifhanimm Aa pankek mücver vs yiyebiliyor mu gerçekten? Ben korkuyorum açıkçası biraz çünkü 1 kez çorba içindeki kıymadan boğulur gibi olup kustu. Kıyma yani öyle büyük bir şey değil üstelik pütürlü yemesine rağmen. 1 kez de karpuzu yalarken ucundan koparıverdi yine boğulur gibi oldu, aslında karpuzu damağıyla ezebilirdi çok rahat🤷♀️ Bu yüzden çok tedirgin oluyorum
Melankoli elifhanimm damaklarıyla herşeyi ezebiliyorlar. Hiç dişi yokken köfte, pancake, sebze haşlamaları yiyordu. (Blw yapıyorum, hiç birini ezerek vermedim, direk eline verdim) şimdi altta 2 dişi var, pirzola bile yiyor.
elifhanimm turunculuanne Daha yeni diş verdi çıkmadı bile ama benim damaklarıyla yiyorlar hiç korkma zaten başında duruyorsun. Benimki de çorbs içmeyi beceremiyor çiğniyor döküyor bende pipetle veriyorum
Buse60 turunculuanne canım meyveleri meyve emziği suzgeci ile vermeyi dene istersen öle rahat edersin alışana kadar
turunculuanne elifiii pütürlü bayağı yiyor zaten ama tamamen katı olarak hiç vermedim mesela köfte gibi. Deneyeceğim inşallah madem bu kadar veren varmış😊 çok tşk ederim.
turunculuanne KA16 aslında kızım da öyle dişi olmamasına rağmen çok güzel çiğniyor dışardan görülüyor yani. Pütürlü de yiyor bayadır ama tam katı besin vermedim hiç köfte pankek gibi. Kısa zamanda deneyeceğim inşallah teşekkür ederim
turunculuanne elifhanimm maşallah çok güzel😍 ben de yavaştan deneyeceğim artık. şu alttaki resimde patates var sanırım onu nasıl yaptın canım haşlama mı başka işlem var mı?
GoGirl turunculuanne kati seyler icin dişe ihtiyaci yok aslinda damaklariyla ezer bebekler. Ben hic disi olmadan kofte vs veriyordum 1 yasindan snr dis cikaran bebekler var oraya odaklanmayin
turunculuanne GoGirl evet ya baya geç çıkaran oluyormuş ben de yavaş yavaş köfteye vs geçeceğim teşekkürler😊
Flamingom turunculuanne önündekini agzına atıyorsa eline verin. Ben direk blw başladım. İlk başlayınca küçük dilleri önde oldugundan öğürme refleksleri var kolay kolay buyuk parça yutamaz. Diş çıkana kadar çiğnemeyi koparmayı öğreniyorlar. Damaklarıda acayip güçlüdür. Dişe gerek yok yani. Bir kol mesafesi kadar yakın olun sadece. Parmak gıda hazırlayın keşfetsin. Pişip pişmediği nasıl anlarım derseniz iki parmagınızın arasında eziliyorsa bebek için uygundur.
turunculuanne Flamingom evet mama sandalyesi tepsisine bir şey düşünce direkt eliyle tutup ağzına almaya çalışıyor. Sadece parmak havuç verdim kendi eline onu bi güzel yedi. Çok sağolun dememeye devam edeceğim 😊
Flamingom turunculuanne bir de siz rahat oldukça o da rahat oluyor. İyi düşünün hep siz tedirgin olursanız o da hisseder. Afiyet olsun☺️Bizim de 1 yasına kadar en favorisi havuctu
turunculuanne mrstucii06 ben cesaretlendim biraz siz de yorumları okuyun😍 kısa zamanda köfte vs deneyeceğim inş