Kyssyk hayir 7 inci gun. 1 haftasi cocuk 1 haftalik oldugunda saci kesilir gramina gore sakadasi verilir akika kurbanı kesilir. Resulullah (sav) buyurdular ki:
Resulullah (s.a.v) buyurdular ki
“Her çocuk, akika kurbanı ile rehinelenmiştir. Bu kurban, (doğumunun) yedinci günü, onun adına kesilir. (O gün) saçı da traş edilir ve çocuğa isim de verilir.”
Resulullah (sav), Hz. Hasan (ra) için akika olarak bir koyun kurban etti ve:
“Ey Fatıma! Çocuğun başını tıraş ettir ve saçının ağırlığınca gümüş tasadduk et!” dedi. Bu emir üzerine saçı tarttık, ağırlığı bir dirhem veya buna yakın bir şeydi." [Tirmizi, Edahi 20, (1519)]
Hatta yurt disinda bir musluman kardesimiz bebeginin sacini kestikten sonra cocugun kontrolleri icin cocuk doktoruna gittiginde cocuk doktoru sacini gorup sasirmis.. Biz bile tıp da bu sac kesme olayının sağlığını yeni keşvettik siz nerden biliyorsunuz diye sorunca da cocugun ailesi bu bizim dinimizde sunnettir demis. Tabi herkes yapmak zorunda degil bunu herkesin kendi kararidir ama ben yaptim 7 inci gununde saci kesilir, akika kurbani kesilir kulagina ezani okunur hep