Selamun aleyküm güzel anneler. Dini açıdan lohusalık hakkında yazmak istedim doğru bilinen yanlışlar var çünkü birkaç postta gördüm. Herkesin bildiği üzere doğum gerçekleştikten sonra lohusalık başlar yani annede kanama başlar ve bu süreçte adet dönemi gibi namaz kılmak, oruç tutmak, kuranı kerim okumak veya kuranı kerime dokunmak, eşle cinsi münasebette bulunmak vs haramdır ancak lohusalığın da adet dönemi gibi bir sınırı vardır. Bu sınır 40 gündür. 40 günle kastedilen doğum yapan bütün kadınlar 40 günün 40ında da lohusadır demek değildir. Yani kişinin kanaması doğumu takip eden ilk 10 günde de bitebilir 50 günde de bitebilir. Eğer 40 günden az sürerse kişinin kanaması gusül abdestini alır ve o kişiye bütün vakit namazlar tekrar farz olur. İbadetlerini yerine getirmekle yükümlüdür artık ve eşiyle de cima edebilir. Peki nedir 40 gün meselesi? Doğumu takip eden ilk 40 gün kadının kanaması devam etmiş 40 tan sonra da devam ediyor ise o kişi 41. Gün itibariyle artık lohusa değil özür sahibidir yani namazla tekrar mükellef olur. 40 gün kanamanın dini boyuttaki sınırıdır yani ( eğer kadın Şafi mezhebine mensup ise 60 gündür). Sormak istediğiniz soru varsa ya da anlatamadıysam sorabilirsiniz seve seve cevaplarım ☺️