Bebeğiniz anne karnını özlüyor, bu dünyaya alışmaya çalışıyor. Kendini güvende hissetmediği her an sizin kokunuzda sizi emerek uyumak istiyor. Neden ağlayan her bebeğe aç diyorlar anlamıyorum. İki aylıkken aynı durumu yaşadık, sütümü sağıp dolaba bile atıyordum düşünün. Aç olduğu için mama da vermeyi denedim gece ama doymasına rağmen emmek istiyordu. O zaman anladım bana ihtiyacı olduğunu. Emmek istediğinde sık sık emzirin, kucağınızda uyutun. Sanki ne zamana kadar kucakta kalacak, bu güzel günlerin tadını çıkarın. Keyfinizi kaçırmalarına asla müsaade etmeyin, siz bebeğin bakıcısı değil annesisiniz. Ve dışarıdan düşünmüş taklidi yapanlardan ziyade bir bebeği en çok annesi düşünür. Onun için enerjinizi düşürmeden bu özgüven ile bebeğinize sahip çıkın kimseye laf söyletmeyin. Bebeğim üç aylık, kayınvalidem her gittiğimde bebek ağladığında bu çocuk aç al emzir, mama veriyor musun mama ver diyip duruyordu. Her doktora sağlık ocağına gittiğimde hemşireye doktora soruyordum kilosu iyi mi diye, hemşire bizim için ayda 500 gram alması yeterli, öyle bir durum olsa başta biz bu bebek mama verin derdik dedi. Bende başımda sürekli konuşanlara kızdım, doktor bu bebek bir gram bile kilo almamış, zayıflamış diyene kadar emzireceğim mama vermeyeceğim söyleyip durmayın doktor değilseniz yorum yapmayın dedim. Kafam rahatladı Allaha şükür. Gerçekten ilk iki ay annede aşırı özgüvensizlik ve bebeğine yetememe hissi oluşturuyor bu dış etkenler. Bir daha küçüklüğü gelmeyecek, tadını çıkarın. Güzel günler sizinle olsun