Meleka Merhaba anneler denemek amaçlı 1lt süt aldım maya da var bana en basitinden nasıl yapabileceğimi anlatacak yardımsever yok mu hayrına ☺️?
Sevdadeniz Meleka Canım sütünü kaynat kaynayınca hemen kapatma altını kıs kepçeyle sütü iyicene karıştır arada böyle kepçeyle al havaya kaldır dok tencereye köpük versin öyle bir beş dakika kaynar vaziyette o hareketi yap sonra altını kapat üstüne Kapak koyma demir süzgeç köy iliyana kadar bekle sonra kepçeyle kopurttugumuz için kaymak tutmuş olcak onu kaşıkla al kahvaltıda yersiniz 🤗Sonra serçe parmağını içine koy yediye kadar say eğer dayanabiliyorsan mayalama zamanı gelmistir ne çok sıcak olsun ne çok soğuk ama bı tık sıcağa yakın olsun çoksa değil ama işte burası önemli umarım sıcaklığı tutturabilirsin neyse sonra yoğurt kabina dok sütü mayası icinde ben yoğurt kullanıyorum mayalamak için yemek kaşığının ucuyla yoğurt al bir kaba koy iki kaşıkta süt koy iyice karıştırı sonra süt kabına boşalt karışımı üç dört kere karıştır kapağını sıkıca kapat ondan sonra sofra bezine sar üstüne iki üç tane daha sofra tazri bişeyle dola etrafını ki sıcak olsun yeri iyi mayalansin neyse sabah aç ama hemen kaşık vurma sulanır hemen kapağı açık bir şekilde buz dolabina koy üç dört saat bekle sonrada al sana taş gibi yoğurt haftada bir mayalarim burda bazen okuyorum olmadı sulandı falan diyenler oluyor bu tarifle hiç sasmadim yogurdum hep taş gibi oluyor çok lezzetli🤗 Umarım anlatabilmisimdir afiyet olsun canım şimdiden ✋
Deletedmom0099 ben sütü kaynatıp cam kavanoza döküyorum. tam 30 dk sonra bir yemek kaşığı mayayı karıştırıp, kapağını sadece üzerine bırakıp sofra beziyle sarıyorum. 6-7 saat sonra da kapağını kapatıp buzdolabına koyuyorum
Meleka Deletedmom0099 Tazecikannee5 Sevdadeniz Yakamoz__00 Kızlar hepinize çok teşekkür ederim çok da zor değilmiş deneyeceğim hemen
Tazecikannee5 Sütü kaynatıyorum biraz ılımaya bırakıyorum serçe parmağımla kontrol ediyorum eğer serçe parmağın sütün içerisindeyken 10 kadar sayabiliyorsan yani ısıya parmağın dayanıyorsa tamamdır 😂🤭 1 litreye 1 yemek kaşığı yoğurt koyman yeter biraz karıştır iyice sar 6 saat beklet. Sonra dolapta ağzı açık 1 gün beklet taş gibi yoğurt hazırdır. Kolay gelsin😘
Yakamoz__00 Sütü ocağa koyun . Birz ısınınca bak parmağını içine koy. 8e kadar say 8de elimi yakmaya başlayınca sıcaklığı mayalamak için tamamdir. Sonra 1 yemek kaşığı maya koy. Sofra beziyle sarın 4.5 saate mayalanıyor. Ben hep böyle yaparım.
Deletedmom0099 Meleka ben marketten hazır günlük süt alıyorum 1-2 dk kaynatıyorum eğer çiğ süt alırsam kaynadıktan sonra kısıp 5 dk daha kaynatıyorum