mihrosum çok normal bir durum bu, endişe edilecek bir şey yok.
Benim kızım 22 aylıkken ilk ikili basit cümlesini kurdu, o da dili döndüğünce. Sonra onu da arada söylemeye başladı. Sürekli değil. Akıcı şekilde hala konuşmuyor veya kelimeleri bir anda artmıyor. Zamanla, sürekli konuştukça, karşılıklı diyalog halinde olunca dili çözülecek.
Önemli olan akıcı konuşma veya kelime sayısının azlığı/çokluğu değil; bir nesneyi tanıması, anlamlandırmasıdır. Örneğin siz “köpek nerede?” dediğinizde gösteriyorsa, “koltuğa çık” dediğinizde çıkıyorsa, “topu ver” dediğinizde veriyorsa bu alıcı ve verici dil gelişiminin gayet iyi olduğunu gösterir. Endişelenmeyin.🙏☺️