Renesmee uyku penceresine göre hangi ay ne kadar uyanık kalır diye takip edin. Tabi ki bunlar robot değil her çocugun ihtiyacı farklı olabiliyor ama uyanıklık saatleri yola çıkış için en iyi referans. Kimi çocuk 1 yaşında tek uykuya geçer kimi 1bucuk yaşında. Yani uyku penceresinden yola çıkacaksınız ama çocugunuz da şekillendircek bunu. Siz uyanık kalma süresine göre uyutmaya çalıştıgınızda hiçbir sinyali yoksa, uykuya dalmakta direniyosa, dalması uzun sürüyosa biraz saatlerini kaydırcaksınız. (Bazen diş atak vs sebebiyle direniyolar onlar hariç) Gece uykuya geçiş saatleriniz genelde aynı olsun en önemlisi o. Yine söylüyorum robot değiller. Mesela akşam 7-8 arası diye belirleyin. Uyanık kalma süresi 2 saat ise akşam saat 6 olmuş ama hala uyuyosa biraz ses yaparak, dokunarak vs uyandırın. 6dan sonra olan uyku gece uykusudur gündüz uykusunu o kadar sarkıtmayın mesela. ilerde kısa gündüz uykusu sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Yarım saat uyuyup uyandıgı olacaktır. 20dk boyunca geri uyutmaya çalışın. Eğer uyucaksa 20dk’da uyur. Uyumazsa daha fazla zorlamanıza gerek yok. Diğer uykuyu kaydırmış olursunuz düzen tamamen bozulur. Bi süre sonra kısa gündüz uykusu sorunu ortadan kalkıyo böylece. Ataktır diştir gece ayılmalarıdır o kadar farklı süreçler olabiliyor ki düzen bozuluyor illa ki. Sorun ortadan kalktıgında aynı yerden devam ediyo düzen ama merak etmeyin ☺️ Biyolojik saatleri inanılmaz. Kızım 2 yaşında. Kaçta yatarsa yatsın 6-6bucukta kalkar. Birazcık 7-8 gibi kalkmasına alıştırırsanız ileride işinize yarayabilir 😅 uykuyla ilgili söylenecek o kadar çok şey var ki siz en iyisi birkaç uzman takip edip kitaplarını edinin en faydalı bilgileri ordan alırsınız. Ama tavsiyem, rahat olun. O gün saati geçti diye gerilmeyin, baktınız çok direniyo uykuya, emin olun bi sıkıntısı vardır. Kaka yapıcaktır, diş ağrısı vardır, artık uykuya ihtiyacı azdır vs vs. Ne zaman zorlasam hep bi sıkıntısı oldugunu farketmiştim kızımın. Ben çok takıktım bu konuya. Saati geçti mi yüzüm düşüyodu geriliyodum vs. Kendimi de onu da yıpratmışım. Şimdiden bu kadar düşünüyosanız sizde de o potansiyeli görüyorum 😁 yıpratmayın kendinizi de bebeğinizi de. Doğal akışında da rahat hissetmeniz dileğimle ☺️🌸