Firuze Merveenesasaf bir şey sormak istiyorum.Benim bebeğimin de yüzünde kızarıklık var doktor egzama demişti krem verdi geçmedi başka bir doktora gittim o da egzama dedi süt ürünlerini kes bakalım ondan mı oluyor dedi.bebeğimin çenesinde de beyazlık var bir taneydi birkaç tane daha çıkmış yüzünde öyle bir durum da var mı sizde?
alyasura Merveenesasaf canım göz kararı çok az sıvıyap koydum canım yarım su bardağu un 2-3 dk karştrdm 1 su bardağı irmik koydum iyice rengi dönene kadar kavurdum küçük bi tencerede 1.5 su bardağu su 1.5 su bardağı şekeri kaynattm rengi dönen irmiğe koydum 2 dk içinde oldu canım çok güzel oluyor dene muhakkak
alyasura Merveenesasaf ekmek yiyorum canım onda ne olabilir ki ay kafam karışt sen yemiyormusum, önce patatesleri ince kısa bi şekilde doğrayp azck yağda kızartıyorum sonra biberi ekliyorum sonrada domatesi canım tuz biber sarımsak çok güzel
Merveenesasaf alyasura ekmeğin üzerine de yağ sürme ihtimalleri var dedi doktorum yeme sesi aç yaşıyoruz yani :(
Denotemo Merveenesasaf tatlım tam bir ay katı diyet yaptım sonra kızım emmeyi bıraktı ama diyet yaparken her türlü sebze yiyordum. Pişmiş domates yiyordum çiğ yemiyordum. Kahvaltıda patatesli börek yapıyordum yufkadan yufkalar su tuz ve mayadan yapılıyor yiyebilirsin. Bol bol siyah zeytin yiyordum. Bir de ayva reçeli falan yiyordum tatlı cektiğinde canım. Kuzu eti kuzu kıyma yiyordum. Çavdar ekmeği ve kabak çekirdeğide yiyebilirsin. Ve nuhun ankara marka makarna şehriye yiyebilirsin yumurta yok onlarda. Aklıma gelenler bunlar:)
Merveenesasaf Denotemo hazır yufka dimi canım satın alınan mayada ne kullanıyorlar acaba hazırlar güvenilir mi alsam mı ki
Emirim Merveenesasaf evet surekli agliyor huzursuz zaten kati diyetteydim o zaman anlasim egzama oluyor bisey dokununca canim simdi diyet aciyoruz huzursuzlugu dikkate almiyoruz egzama cok artarsa yada kakada kan olursa diyete devam
Denotemo Merveenesasaf sorarak al ama ben hazır alıyordum üzerinde yzıyordu içindekiler ,Paketli her ürünün içindekiler bölümğnde alerjenler koyu harfle yazılır. Süt süt tozu ya da fındık fıstık mesela hepsi koyu harfle yazılıyor. Kolay oluyor o yüzden alerjenleri kontrol etmek paketli ürünlerde.
Ahsenn Merveenesasaf bizim coklu ama idare ediyorum. Sabahlafi patates havuc kizartmasi, krep recel incir kayisi, yesillik, salatalik. Tatli kursbiye elmali, helva, kek, pigaca yapiyorum. Birkacc sebze ve un, pirinc,makarna haric cogu sey yasak bize.
alyasura Merveenesasaf canımm bide çemen yermisin bilmem ben çemenli tost yapıyorum bak çok seviyorum bu aralar kurtarıcım
Neessee Merveenesasaf süt olarak çok araştırdım pirinç sütü nü alacağım canım çok tatlı istiyor tatlılarda kullanabilmek için. Ayrıca benim oğluma domates çilek dokunuyor belki sizde deneme yanılma yoluyla neleri yiyip yemeyeceğinize karar verirsiniz. Kahvaltıda ıspanaklı krep reçel eşliğinde iyi gidebilir ☺️
Merozz Kizlar benimde oglumda coklu besin alerjisi cikti pek cok sey yasak sut ve sut ürünleri yumurta domates cilek tahin ve daha bir suru sey 🤦♀️ benim sorum diyetin kaçıncı gunununden sonra bebeginiz rahatlamaya başladı. Ben pazartesi girdim diyete hala bir degisim yok. Aglamalar gece cigliklarla uyanmalar devam ediyor ne zaman geçer belirtiler ya da azalir.
tugceaksu_ tugceaksu_ çocuk doktoru şüphelendi önce alerji doktoruna gidebilmemiz için sistemi açtı. Doktora gidince kaka da kan var deyince doktorumuz direk dedi zaten proktokolit diye hani ille de kan testi yapılmalı yoksa nasıl anlıyor diyemiyoruz çünkü bizim alerjimiz olmasına rağmen kanda da deride de çıkmadı. Orda önce deri testi yapıldı, kan verdik 15 gün sonra sonuç çıktı yok diye ama var yani . Ben doktora gitmeden te kesmiştim süt ve süt ürünlerini de . Hatta o psikoloji ile çoklu besin alerjisi mi diye de Sadece birkaç besin yiyordum doktor Sadece süt ve süt ürünlerini kes dedi. Evet zor gerçekten de hadi abur cubur geçtim hazır köftelerde dahi süt tozu var zor bir surec .bebeğim şuan 2.5 aylık tahlil yapıldığında 2 ayına 5 gün vardı.
sbldmr123 Ben hiç bilmezdim ama kabızlıkta olabiliyormuş mesela alerjiden. İshal, sürekli hırıltı bunlar hep alerjiden olabiliyormuş