Merhaba, cok kararsizim. Agir lohusa depresyonu gecirdigim icin ilk ay bebegime annem ve eşim bakti. (Elestirmeyin lutfen ben zaten yeterince uzgunum bu konuda)
Eşim kucakta sallayarak uyutmaya alistirdi. Ben kendime geldigimde artik cok gecti sallanmadan uyumuyordu. Simdi 1 hafta sonra 4 aylik olacak ve eşim yogun calistigi icin yardim edemiyor tek bakiyorum. Sallamaktan belim kopmus durumda zaten fitik baslangicim var. Bu arada oglum gunduz yatagina koyunca korkuyor, hep kucakta uyumak istiyor. Gece de 100 bin kere uyaniyor kucaga alip uyutup geri koyuyorum. Son 1 haftadir iyice kotulesti 2 saat kucakta gezdiriyorum aglamaktan morariyor yorgun dusup uykuya daliyor ancak. Gece saat basi uyaniyor geri uyutamiyorum.
2 uyku egitmeni ile gorustum. Birisi 0-4 ay arasi sadece yatagina alistirma ve uyku rutini olusturma yapabiliriz egitim veremeyiz dedi. Bir diğeri egitim sirasinda anne-bebek temasini hic kesmedigimiz icin guvenli baglanmaniz zedelenmiyor. Ne kadar erken duzene koyarsaniz o kadar iyi, bizim yontemimiz cocugu aglatmaz, guven duygusunu zedelemez dedi. Ikisinin de yorumlari, basari oranlari cok yuksek.
Ama ben oglum icin dogru olani secmekte cok zorlaniyorum. Tek bildigim sey biraz daha kucakta sallarsam (ana kucaginda, park besikte sallamayi da denedim olmuyo) bel fitigi olucam ve ogluma bakamayacak hale gelicem.
Nolur elestirmeden bana akil verin siz olsaniz napardiniz?