Hanımlar, bebeğimin vücudunda döküntüler olunca çocuk doktoruna gitmiştik. Kakasinda da mukustan şüphe ediyordum ama ayırt edemedim hiç mukus var mı yok mu diye. Doktor da gaitaya bakalım dedi, sonuç negatif çıktı. Vücudundaki döküntüler için de egzama dedi. İlerde alerji çıkabileceğini veya astım olabileceğini söyledi.
Ben de özellikle sezaryenle doğan bebeklerde alerjinin daha çok görüldüğünü duydum. Ben de sezaryen doğum yaptım. Akrabalarımda da sezaryen yapanlarin sayısı çok. Ama birinden bile çocuğunda alerji olduğunu duymadım. Fark mi etmediler acaba diye düşündüm. Bir süredir aklımda da başlıktaki soru var.
Alerjik besinlere baktığımda bir çoğu süt yapan besinler. Hayret ettim bunları öğrenince.
Bir de Bazı bebeklerde çok ciddi kusmalar oluyormuş. Benim bebeğimde öyle fışkırarak kusma falan yok. Ama alerji olacağını hissediyorum vücudundaki döküntüler yüzünden.
Tahin pekmez, bal, bulgur, domates, kiraz,ekmek, çikolata vs yiyorum ben. Herhangi bir şey fark etmedim şimdilik.
Bir süre sonra diyet açma vs yapılıyor, o besine alerjisi kalmayabiliyor bebeğin. Benim merak ettiğim alerjik bebek annesi diyet yapmazsa bunun bebeğe etkisi ne olur acaba?