pembeninkurku
Ah ahh.. Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar. Bebeğim 3.ayında mamayı az içmeye başladı, 4.aya doğru da hiç içmemeye başladı. Elimde biberon deli gibi geziyordum evde, durmadan mama döküp mama yapıyordum. Bir yandan da ağlıyordum. 8-9 saat aç kaldığı olmuştur. Merak etmeyin birşey olmuyor, rahatsız olup ağlamıyordu bile. Son çare ana kucağına koyup kaşıkla vermeye başladım, bu şekilde biraz içti ve şuan 12.ayında hala kaşıkla devam.
Bazı bebekler ya biberonu reddediyor ya da mamayı. Belki de biberon reddi yaşıyorsunuz, iştahsızlıkla ya da mamayla ilgili bir sorun değildir. Fizyolojik olarak bir sorun çıkmadığına göre yüksek ihtimal biberon istemiyor ya da mamanın tadını sevmiyor artık. Mamayı değiştirebilirsiniz, yine içmezse kaşıkla deneyin. Eğer kaşıkla alırsa en azından sorunun kaynağını bulmuş olursunuz.
Bir de bebeğinizin kilosu çok düşük değil, persentil eğrisinin altında da değil o yüzden zayıf falan diye üzülmeyin.