Yeshim34 tv telefon ne varsa net ve kesin bir şekilde izletmeyin. İlk hafta problem cıkartacaktır ama sonra istemeyecektir. Evde de izlemeyin örnek olun. Tabi tv kesilince onunla birlikte bol bol oyun oynamalısınız. Ögrenmesi gereken şeyleri söyleyerek degil taklit ve sık sık görerek ögrenir bebek ve cocuklar. Özellikle 18-24 ay arası bol bol oyun , yazın su oyunları boyama hamur oyuncak figürlerle ufak diyalog ögretmek, duyguları ifade ettirmek ( üzgün surat gülen surat kızgın sinirli gibi gibi) sizden bagımsız bir birey oldugunu fark ettigi bir döneme giriyor. Hiçbir davranısını etiketlemeden ona bu büyüme asamasında destek olmalısınız. gelişim basamakları ve cözümler ile ilgili kitaplardan ve psikologların yazılarından bir yol haritası cıkartabilirsiniz. sabır sakinlik bol sevgi gerekiyor bu dönem için.