Dmt-01 Mirsim şimdi diyelim ki bi okulda okuyorsunuz puanlarınız gayet iyi hiç düşük veya kaldığınız ders yok ve başka bi ile ya da üniye geçmek istiyorsunuz orda aynı bölümde eşdeğer dersler varsa ve kontenjan varsa oraya geçebiliyorsunuz ben ünideyken bi arkadaşım niğdeden ankaraya öyle yatay geçiş yapmıştı sınava girmedi bildiğim kadarıyla sınav Notlarıyla geçiş yapılıyo diye biliyorum
Yusufali06 Mirsim yatay geçiş üniversite değişikliği oluyor nakil almak gibi düşünün. Detayını tam bilmiyorum ama gitmek istediğin üniversiteye transkript götürüyorsun başvuruyorsun kabul edilirse gidiyorsun. Sınavı yok diye biliyorum iki farklı arkadaşım yapmıştı çünkü sınavdan hiç bahsetmediler. Ama şöyle birşey var atıyorum kabul edildi. Buna rağmen önceki yıllarda geçmiş olduğun dersleri tekrar almanı isteyebiliyorlar.
Mirsim Dmt-01 şimdi iki yıllık bitirdik dört yilliga sınavsız geçebiliyor muyuz yoksa bunun için sinavmi var
Yusufali06 Mirsim o dikey geçiş oluyor. Sınava giriyorsunuz dikey geçiş sınavına snra üniv tercihi yapar gibi tercih yapıyorsunuz bölümünüze uygun olan 4 yıllık programlara
Dmt-01 Mirsim o dediğiniz dikey geçiş oluyo onun için her yıl sınav yapılıyo türkçe ve matematikten oluşan bu yılda 11 temmuzda yapılacak başvurular geçti ben girecem