Ablamın kayınvalidesi haşlamadan yapıyormuş salamura yapmadan 1 gece öncesi sıcak suya tuzla basıyormuş 1 gece öyle bekletiyormuş sonra 5 kiloluk bidona 10-15 er balya yapıyormuş her bir yaprağın dış tarafına 1 yemek kaşığı ucuyla yada dolusuyla tuz koyuyormuş öyle basıyormuş yine sarmadan 1 gece öncesi suya basıyormuş tuzdan arınması için