kokusudalin Kızlar merhaba oğlum 12 aylıkken neden niye diye sorular sorup sürekli konuşan bir çocuktu. Genel olarak tüm gelişimleri 2 ay öndeydi. Ancak bir anda konuşması kesildi ve kelimeleri anlaşılmaz hale geldi. Sürekli mırıldanıyor hiç susmuyor ama söylediği hiç birşey net değil. Kısacası hiç konuşmuyor. Bir anda kesilmesi beni çok tedirgin etti. Söylenilen herşeyi anlıyor hemde herşeyi. Neden böyle olduk anlayamıyorum. Sizler de durum nasıl şuan 19 aylık
_____ kokusudalin 28 aylık oğlum toplasam ancak 15-20 kelime çıkartıyor 2 kelimeli cümle çook nadiren söylüyor
Mom070 kokusudalin Bir dönem bu oluyor genelde. Oğlumda 10. Ayda gel gel demeye başladı 1 sene kadar söylediği bu kelimeyi söylemedi. Olabiliyor yani endişe etmeyin.
Woody kokusudalin bir arkadaşım çocugunu pedagogla görüştürmüştü. Onun da bebeğinin kelimeleri vs bir anda kesilmişti. Pedagog kelime haznesi çok fazla. Anlamını biliyor ama çıkaramıyor. Bu yüzden beyni hazırlanıyor gibi bir açıklama yapmıştı. Gerçekten kelime haznesi fazla çocugun şu an yaşıtların göre
Prenses-annesi1 kokusudalin 12 aylık kızımda çok anlatıyor ama anlaşılmıyor tabi ama anlaşılanlarda hoppa, at, gel, hadi, baba, bıcı bıcı, hav hav, miyavıda yav diye söylüyo😅
kokusudalin _____ Biz de şuan hiç kelime yok söylediği tek şey gel gel inatla herşeye gel diyor sadece
kokusudalin Mom070 Ay inşallah ya bizimde sadece gel kelimemiz var başka yok. Çiçekleri koparıyordu yok annecim cici cici diye sevdirdim. Cici bile demek yerine gel gel diye seviyor. Başta konuşmasa dert etmezdim de hiç birşey konuşmaması canımı sıktı
_____ kokusudalin yani isterseniz bir doktora götürün gerekli testleri yapıyor doktor kontrol ediyor eğer sorun olmazsa normal bir durummuş
Tokyo Bizde eski söylenen şeyleri söylemezdi .vidyoları vardı hatta .bence normal .yeni yeni kelimeler çıkartmaya başlıyor mesela .
kokusudalin Tokyo Yok hayır kelime hiç yok sadece mırıldanıyor. Mesela su ver anne gel gibi konuşması lazım diye duydum.
kokusudalin Woody Bu olabilir sanırım inşallah böyledir. Hiç duymadığı şeyleri duyunca uyguluyor biz nasıl anldı falan diyoruz hatta yanında özel önemli şeyler konuşmuyoruz. Videosu vardı benimle sohbet ediyordu 12 aylıkken doktoru da gelişimi çok iyi yaşıtlarının en az 2 ay üstü dedi
Tokyo kokusudalin Söyleyen bebekler var.biz 25 aylık olduk iç iç ver der sadece.ufak şuan bence.birde Anne bu kepçee demelere başaladı yeni yeni
Efemm kokusudalin 17 aylıgız bizi anlattın resmen olan kelimeleri de unuttu herseyi cok guzel anlıyor vede biliyor suan sadede (hadi) net söylüyor birde (ber dıyo yanı ver) by o kadar yıgenım 4 yasından sonra acıldı çenesi arkadasın cocugu 21 aylık annesi ne derse tekrarlıyor bnde endişe ediyorum bilmiyorum zamana bırakmak lazım sonucta herseyi anlıyor
Mom987 kokusudalin Benim de 15 aylıkken 2 li cümleler kurmaya başladı 19 aylıkken konuşmayı kesti 25 aylıkken tekrar konuşmaya başladı
Zeynebsmom kokusudalin benim kızım tam 23 aylık şimdiye kadar gözlemlediğim ise şu ne zaman yeni birçok şey öğrenecekse bildiklerini bayağı bir unutuyor bazen çok uzun süre. Sonra üstüne eklemiş olarak güncelleniyor bence hiç korkmayın 💙