Cok ciddi bi özgüven sorunu varsa mutlaka uzman destegiyle ilerlemeli ama normal düzeydeyse bqzi teknikler var. Okudugum, takip ettigim psikologlardan ögrendigim bikac seyi yazacam;
1)küçük bi hedef koyup onu mutlaka uygulamak. Örneğin yarın kahvaltıda kendime menemen yapacam deyip gercekten de sabah yapmak gibi. Burada püf nokta hedefin ne oldugu degil mutlaka uygulanmis olmasidir. Sonradan hedefler büyütülebilir.
2) özbakım yapmak. Düzenli olarak duş almak, tirnak kesmek, güzel giyinmek vb özgüven arttirmada etkilidir. Arada sac boyatmak, kestirmek gibi seyler de olumlu degisimler yapacaktır.
3) kendine zaman ayirmak. Burada 5dk icilecek bir cay bile kendine zaman ayirmak sayilir ama o sirada baska bir seyle mesgul olmamak kaydiyla. Yani tlfnu birakmali, baska bir seyle ugrasmamali. “Bu çayı rahat kafayla, tadını cikararak icmeyi hak ediyorum” hissine kavusmak asil hedeftir
4)birilerinin önünde bilgi sahibi oldugu bi konuda konusmak. Bu bi yemek tarifi bile olabilir. Buradaki amac topluluk içinde bildiğini aktarabilmektir.
Aklima gelenler bunlar.