Kızlar iyi geceler. Hepinizi kucak dolusu öpüyorum. Her birimizin evladını Allahım bizlere bagıslasın. Kızımı sezeryan dogumla dünyaya getirdim. Zor bi hamilelikten sonra dünyaları verseler evladım derim yine ❤️ Amacım bildiklerimi işime yarayanları sizle paylaşmak, bilmediklermi sizlerden öğrenmek olacak.
öncelikle çok şükür sütüm var. İlk etapta kızımı emzirmem zor oldu malum uyku sorunundan. Bebekleri uyandırmak zor. Sarılık degeri sınırı 10 du şükür bir problem olmadı. Ama olmaması için 2-3 saat aralığında karnını doyurdum. Küçük dgdugu için hastane mama takviyesi yap dedi bende devam ettim. Meme reddi yasadı kızımı zorladım ilk daha sonra bu duruma el atıp durdurdum kendimi zorlamak iyi olamdıgını öğrenince. Sagdım gnlerce sütümü biberonla verdim. Doktorlar karsı çıktı yok biberonla verme diye ya sarılık yükselcekti ya biberonla devam etcektim. Bende biberonla devam ettim. Hep dua ettim allaha mememi alsın diye arada verdim almadı son bi kez dedim cok şükür aldı. Mama vermeye devam ettim. Aptamil mamasıyla devam ediyorduk ta kiii aglama atakları olana kadar. Cok derinlemesine arastırdı esim golden goata geçtik. Böyle bişi yok dedik resmen mucize gibi oldu patır patır gaz çıkarttı cocum. 40 ından sonra doydu zannedip memeden kafasını çıkarttık aıra doydu diyip yatırmaya calıstım. Saatlerce aglıyordu. Kustu diyip karnı tok sanıyordum. Nerde hata yapıyorum diye düşünüyordum. Meger karnı ac oluyormus İşte bu hataymıs ! Sebebi ise anne sütü midede çok çok sindirildigi için cocuk cok cabuk acıkıp ağlarmıs. Ama mamalar tokluk hissi yaratıyormus. Ben bunu bilmiyordum ta ki gecen haftaya kadar. İlk deneyimimdi cok kızdım kendime çok üzüldüm ama hep sorguladım kndimi hatamı buldum. Aglamasınfan çözdüm artık aclığını, gazını, uykusunu. Acaba kolik mi diyip sac kurutma mak sakinleştiginde diyordum kolik yada dısarda uyudugunda. Çok şükür gec oldu ama çözdüm sorunumu. Eşim kızacak diye ayrı korktum. Oda bana ilk deneyimin aç kalsın istemezsin tabi diye beni rhatlatmaya calıstı. Hala üzülürüm aklıma geldikçe. Şunu farkettim bebek beden diliyle bize mesaj veriyor anlayıp analiz etmemiz cok önemli. Uyku sorunumuzda çözüldü bu sayede. Geceleri istedigi zaman uyanmasını bekliyorum. Aç oldugunda uyanır ağlıyor zaten. Normal akısında uyku saatleri. Bu arada kızım 55 günlük. Dr hemşire biberon ve emzik olayına karsılar. Ama alıstı alısması beni üzmüyor acıkcası önemli olan saglıklı olması kızımın. Ha emzik olayı damak için problemli diyolar blki de dgru ama malesef cok alıstı. Ben bibs marka kullanıyorum. Alacak olanlara tavsiyem sakın almayın. Kauçuk kısmı şişiyormus 4-6 hafta aralıgında yenilemek gerekirmiş bilmiyordum. Hatta 2 tane vardı dönüşümlü kullandım ilk ay sonra çöp ve yenisini aldım almaya devam edicem damaklıyı reddediyo. Su 2 aylık zaman diliminde en önemli öğrendiğim şey kızımın ağlamasınfan neyi istedigini anlamıs olmam. Bebişlerin aglamalarına pür dikkat kesilin size mesajı vericek acıkan bebek katıla katıla, uykusu olan bebek kesik kesik, gazı olan bebek surat ifadesi acılı, kolik bebekler kesintisiz vücutlarını yay gibi gerip ellerini yumruk yapıp aglıyorlar. Kızıma gaz damlası kullandım 3 gün analiz ettim baktım kakasınıdamlayı verdikten 20 saat sonra yapıyo direk kestim. Sorun çözüldü dedim ki bagımlılık yapıyo bu damlalar. Kakasını yapamadgında evet evin içinde huniyle geziyoruz yaptıgı gün bayram havası oluyor. Daha önümüzde bir sürü yol deneyimlerimiz olacak. Eminim ve hazırlıklıyım huyu degişecek alıskanlıkları 55 günde bunları öğrendim yeni doğum yapmıslara bir nebze katkım olsun diye yazmak istedim. Uzun oldu hepinizi güzel kalbinizden ayrı ayrı öpüyorum bebeklerimize saglık ve güzel insanlarla karsılasması için her gün dualarımı ediyorum saglıcakla kalın