Selenn35 size çok fazla katılıyorum. Bizimde gecikmiş dil konuşma problemimiz var 4 yaşını yeni doldurdu şuan çocuğum 3-4 li kelimeli cümle kuruyor pandemi nedeniyle ancak kreşe başladı bu yıl daha 2 ay oldu. Bende kreş öncesi yazın destekleme amaçlı oyun terapisi aldirayim dedim isteğe bağlı yani doktora gittiğimizde ifade edici dili kısıtlı denildi yani asosyal büyümüş falan . vs denver işitme vs hepsini yaptırdık devlet Hastanesi’nde neyse işte bu yaz kendim paramla evime yakın dedim bu yüzden tercih ettim ne bileyim ben dedimki ne de olsa oyun terapisi alacak fazla gezmeye gerek yok. Doktor dil için bile rapor vermemişti bu arada. Kreş önerildi sürekli yaşıtları ile olsun bol bol konuşun dedi. Neyse ben bu kuruma gittim on değerlendirme dersi aldı gayet iyi 2 ay kadar yine de bı gelsin dediler çünkü ben çok istekli şekilde çocuğumun işte gelmesini istiyorum falan diyorum ısrarla . Neyse biz başladık haftada iki gün gidiyor bakıyorum ne öğrendi ne yapıldı çocuğumun hep bildiği şeyler al ver meyveler hayvanlar hayvan sesleri nesneler falan zaten bunu biliyor çocuk diyorumki hocam zaten en iyi bildiği şeyler bunlar hani yine de ses etmedim vardır bildikleri bı seviyeden başlayıp ilerlemesi gerekir dedim pat diye gidilmezki çok bilmişlik yapmayayım dedim. Ama her ders çıkışı da işte çok iyiydi hepsini bildi söyle böyle hep övgüler. Neyse ben iki ay gittim bu yere ama bu süreçte de ben hep dedimki dil terapisti yok sizde gelecek mi evet dediler bu hafta başlıyor falan hep yalan tabi. Ben hep dil konusunda desteklemek istedim çocuğumu çünkü biliyorum diğer konularda sıkıntı yok algısı iyi ama yaramaz hareketli bir çocuk hatta doktora bu hiperaktivite falan mı dedim hayır o bambaşka bir şey çocuğunuz hiperaktivite bozukluğu yaşamıyor dedi. Neyse ben çok pimpirikli biriyim bir sorun varsa o neticelenene kadar kafayı yerim özel yaşamımda da aynı öyleyim. Kurumu anlatmaya devam edeyim. Ben ilk günden itibaren hep sordum iki farklı eğitmeni vardı ikisine de dedim dil terapisti düşünüyorum falan asla ihtiyacı yok siz bol bol konuşun hep anlatın çevredeki şeyleri kreşe başlayınca daha iyi olur falan . Neyse tamam deidm ama dil terapisti durumlarını da deli gibi araştırıyorum tabi ben. Bir kaç iyi yer buldum nette yorumlara bakarak ama on görüşme için randevu talep ederken bile daha merhaba etmeden on gorusme parasıni söyleyip nakit olduğunu belirtiyorlar. Çok sinir bozucu bir durum rabbim kimseyi bu fırsatçılarin eline düşürmesin. Bende dedimki bir dil terapisti olsun ünlü olmasına gerek yok yeterli gerçek dil terapisti olsun. Neyse buldum randevu talep ettim kendisi artık bir kurumda çalıştığını söyledi arayınca . Rehabilitasyon merkezinden randevu talep ettik. Gittiğimizde önce psikolog ile görüştük sonra çocuk gelişimi öğretmenimiz bir değerlendirme yapsın dedi gittiler odaya 20 dk belki fazla durdu geldi not almış öğretmen bunun sonucunda dil konusunda desteklenebilir dedi. Bende hemen seans almak istedim. Haftada bir olarak anlaştık . Geri eve gelince ertesi gün evine yakın yerdeki oyun terapisi aldığı kurumdaki egitmenini bir insan olarak gördüğüm için siz böyle demiştiniz bakın gerek yok diye ama istersek dil desteği alabilir dediler dedim şuraya gittim falan. Bı baktım suratı değişti sizin hiç ihtiyacınız yokki çocuğunuz komut almiyor zaten ( daha düne kadar harika algısı çok iyi diyen kişiydi bu) hem diyorki dil için boşa para vermeyin ihtiyacınız yok hemde diyorki komut almıyor hem dil terapisti komut alan çocukla çalışır dil terapisti dil kaslarına yönelik çalışır hiç kelimesi olmayanlar gider. Bende dedimki bakın hem diyorsunuz ihtiyacınız yok hem de diyorsunuz konut almıyor dil terapisti alamaz yani hangisi dedim bozuldu yalanın böylesi ayaküstü bin yalan söyledi tabi ben herkesi insan saydığım için konuyu açtım. Bana dediki sonra kurumumuza dil terapisti gelcek müdürle görüşün. Neyse yine tüm insanlığımla müdüre gittim evet dil terapisti gelcek dedi. Neyse bı şey demedim bu sefer o hafta ikinci senasimiz vardı o hocasıni da dinleyip artık son verecektim kurumla çalışmaya hocasıni dinledim şöyle harika böyle iyi falan neyse çocuğumu alıp müdüre gittim dedim ki bu sahte insanlara neden doğru insanca yaklaştimki bende yalan söyledim eşimin işi problemli eğitimi bırakmak zorundayım diye tamda o hafta kres başlamıştı zaten kurumla da iki ay geliriz diye konuştuk en başka. Yalan söylemesem çünkü üstüne yapıscak insanlardi geç anladım. Neyse dedim durum bu maddi olarak yapamıyoruz artık hemen öfkelendi başka Veli’nin yanında bir de işte baştan demeniz lazım ben size göre progeam yaptım ay sonuna kadar gelmeniz lazım falan diyor ki böyle bir şart sözleşme yok bizim. Bende dedim gelemem maddiyat el vermiyor bayağı öfkelendi bana herhalde tek olsak beni döverdi o derece. Eğitimi bırakmak hiç iyi bir şey değil diyo bı yandan da bende dedim oyun terapisine çocuğumun ihtiyacı yokki ben çok araştırdım doktora gittim dil konusunda geri sadece dedim ben bunu diyince iyice sinir oldu hayır sizin çocuğunuzun durumu çok kötü ben eğitmenleri ile sürekli iletişim halindeyim çocuğunuza rapor çıkarın atipik otizm raporu almalısınız dedi bende bakın ben doktora gittim kaç uzmanla görüştüm diyorum hala bana ters cevap veriyor bende dedim çocuğumun durumu iyi dil konusunda desteklemek gerebilir dedim ben böyle deyince durdu bana dediki çocuğunuzun durumu çok kötü çok kötü çok kötü böyle kaç defa olmak üzere ki benim kişilik yapıma göre çoktan o adamı bogazlamam lazımdı tüm doğruları gözüne sokmam lazımdı siz kötü diyorsunuz eğitmeni dedi diyorsunuz ama iki dk önce bana harika süper dedi diyemedim dedimki derhal parasını ödeyip defolup çıkayım Allah görsün lanet adamı. Çünkü kan emici gibi yapışıyor yani yalan söylemesem maddiyat anlamında bizi zorlardi o halde bile yapıştı ben dili geri diyince. Ki kaldiki çocuğumun atipik otizm ile ilgili hiç bir belirtisi yok zaten doktora gitmiştim ben çocuğuma kondurmuyor olsam doktor demez mi hatta ben konuşmuyor diye nette bakınca otizm çıkmıştı hep bende hee kesin otizm o zaman diyordum mal gibi. Neyse dil terapisti hikayemiz de de şöyle bir şey oldu o kadına da anlattım durumumuz böyle böyle diye otizm olduğunu düşünmüyorum çok başka bir olay o farklı bir durum dedi nasıl böyle bir şey diyebilirler ki dedi konuyu detaylandirdim rehabilitasyon merkezleri raporlu çocuklarin aldığı egitimden dolayı devletten ödeme alıyorlar bu yuzden ufak tefek eksiklik için gelenlere rapor aldırma merakı oluyor dedi. Kadın açık açık söyledi her şeyi hatta çocuğunuzun bana çok ihtiyacı yok dedi bende dedim nerden nasıl başlarım neyi nasıl öğretirim çok cahilim hiç çocuk büyürken görmedim çevremde yegenimde geç konuştu dedim yani tek yeğenim var o da geç konuştu onun babası da geç.konusmus zaten 5 yaşında . Yani bana bir yol gösterin dedim kadında o zaman haftada bir gün planlayalim ilerlemeyi bir görelim konuşuruz falan dedi. Bugüne kadar 8 seans aldım parasını cepten ödeyerek 8 seansta bile farkı hissetmeye başladık tabi kresinde etkisi var. Resmen roman yazdım ama her rehabilitasyon merkezi dolandırıcıdir demiyorum ilk gün gittigimizde direk hemen rapor rapor dediler hem iki ay yeterli çok bı ihtiyacı yok dediler hemde rapor alın dediler ara ara. Ben hala uyanmadim o dönem meğerse elimizi verince kolumuzu kapacaklarmis. Hatta çok komik bir durum ilk konuşmaya gittiğimde raporu yok mu dediler bende hayır doktor gerekli görmedi ifade edici dili kısıtlı falan diyince bence rapor alın dedi yani ne için alcamki anlamadım dedim vermediler falan bana direk su cümleyi söyledi “ en azından atipik otizm raporu alsaydiniz zaten çok önemli bir şey değil 2 yıllık bu rapor bakın hatta böyle” diyip birinin raporunu gösterdi “ iki yıl sonra hiç bir yerde önüne çıkmazki bu rapor bence alın ücretsiz eğitim alırsınız” dedi bana ilk görusmede bende saf saf eve gelip eşime söyledim hem ağladım bir yandan netten okuyorum cocugumun alakası yok yani ne kadar kafam bulaniksa bu kuruma bir de insan gözü ile bakıp iki ay çocugum oyun terapisi aldı boş yere param gitti. Valla roman yazdım ama çok içime oturdu bu olay hala o adamı nasıl doğrularla yerle bir etmedim yalanlarını yüzlerine vurmadım merak ediyorum ama kurtulduk diye şükrettim ama hala içimde yara kaldı . Kısacası sizin bu cümleleriniz o kadar doğruki bende en ince detayini yazıp bilgi vermek istedim. Bu arada gerçekten oyun terapisi ya da farklı terapi ihtiyacı olan çocuğa sahip annelere lafım yok her türlü destek alın ama iyi bir kurum bulun ben gibi tuzağa düşmeyin.