atlaspasa Ne kadar “yok” odaklı bir yazı olmuş.
Tam olarak neyi eleştirdiği belli değil.
Günümüzdeki annelerin, eski zorluklar olmamasına rağmen zorlanmasıni mi eleştiriyor?
Nasreddin hoca neden dalını alıp gidiyor??
Annelerin yoktan yere sitem ettiğini mi vurgulamak istemektedir?
Eger moral motivasyon için yazdıkları bir yazıysa, kendimi ağır şartlarım olmadığı için utanmaliymisim gibi hissettirdi bana sadece 😅
Eski ile yeninin kiyasi bana çok anlamsız geliyor.
Bahsettikleri, tarla bağ bahçe hayatı hala var. Eskiden de vardı.
Ve eskiden de birileri tarla capaliyorken, şuan bizim yaşadığımız “rahat” hayata benzer hayatlar yaşayan birileri vardı.
Sadece oranlar değişti günümüzde.
Hala tarla eken, hayvan besleyen emekçi insanlar var.
Evlerinde teknolojik aletler bulundur’a’mayan insanlar var.
Biz “teknolojik imkanları” kullanabilen bireyler olarak şanslı kesim miyiz yoksa bu kadar uyaran ve kimyasala maruz kaldığımız için daha az ömürlü daha az mutlu, buruk kesimden miyiz göreceli ve tartışılır elbet..
Ama “Ben bir anneyim!” ile başlayan cümlelerin devamına “Çilekeş ana” ekolü oluşturacak cümleler dizince, annelik kelimesine daha fazla mana yüklendiğini düşünmüyorum.
Kaldı ki şuan zaten besleyecek hayvanlarım, sürülecek tarlam, yapmam gereken tereyağı, tarhana vs olsa.. Zaten mümkün mertebe fiziki ve mental gücümü “annelikten” kısıp bu işlere yatırmam gerekecekti.
Şuanda “trafiğe hapsolmuş” olarak nitelendirilen babalarımız -ki sanırım bu buyuksehir babaları için geçerli :d- harama bulaşmadan helalinden rızk getirdiği için evlerimize şanslıyız.
Onlar yerine “babaligi” üstlendiğimizi düşünmüyorum çünkü akşam babası geç de olsa geldigindeki mutluluğunu çocuğumun yüzünde görebiliyorum. Ona bu heyecanı veren kişi olmam mümkün değil.
Yani bahsedilen kadar perişan ve çaresiz veya tam tersi eğer ironi varsa işin içinde, o denli yoktan yere zorlanan ‘anneler’ değiliz bence.
Annanelerimize göre böyle görünüyor olabiliriz ama yaşadığımız hayattan memnun olmasak, o övülen hayat şartlarında yaşayabileceğimiz yerler hala mevcut, tası tarağı toplayıp giderdik istesek:)