Birkaç gün önce komşumun bebeği pencereden düştü. Çok çok önemli bir konu bu.
Bütün mobilyaları duvara sabitledik.
tv duvara monteli direk ama onu yakında tamamen kaldıracağım. Altına basamak koyuyor ve televizyonun orasını burasını çekiştiriyor. Hiç açmıyoruz zaten, tamamen ortadan kalksa daha iyi olacak.
çekmecelerde tehlikeli hiçbir şey bulundurmuyorum, hatta çekmecelerden bir tanesini plastik kap kaçakla doldurdum. İstediği zaman açıp onları inceleyebildiği için zamanla çekmece merakı azaldı.
mutfak tezgahına yetişebildiği için çaysanlık, bıçak, cam eşyaları hep en uzağa koyuyorum kullanırken.
bir yandan da bunların tehlikeli olduğunu, canını acıtacak eşyalar olduğu için uzak durmasını her fırsatta tembihliyorum. Doktor setindeki oyuncak bıçağı bana gösterip “anne bu bıçak, tehlikeli” diyor bana o da.
deterjan türevlerinin hepsi yüksek dolaplarda.
prizler korumalı ama artık öğrendi onu da açmayı, yine binbir tembihle yola devam ediyoruz.
pencerelere yetişemiyor ama yine de tam olarak açmıyorum, hep üstten yarım bir şekilde açıyorum.
Mobilyaları pencerelere uzak yerleştirdim, onun üzerinden yetişmeye çalışmasın ya da camdan dışarıya bakayım derken düşmemesi için.
en başta eve eşya alırken sivri köşeli şeyler almadım, hep onu düşünerek seçtik eşyaları.
Akşam yatarken yatak odası hariç bütün kapıları kilitliyorum, uyanınca bizi uyandırmıyor evde takılıyor çünkü kendi kafasına göre.
Şu an en riskli konumuz banyo fayansları, kaşla göz arasında banyodan su alıp salona taşıyor, haliyle fayanslara döküyor ve ben farketmeden kayıp düşecek diye ödüm kopuyor.
aklıma gelen önlemleri hep almaya çalıştım ama komşunun bebeğinin başına gelenden sonra kafam hep dolu. Acaba atladığım bir şey var mı diye. Bu postu takipte olacağım o yüzden.