Swtlna 22.5 aylık benim oğlum ve bir gözünde doğuştan retina gelişim bozukluğu var bir gözü sağlıklı görüyor fakat diğerinin görmesi tam net değil. Biz gözünün tedavi sürecinden kafamızı kaldıramadığımız için ben bu yaptıklarını normal zannediyordum. Oğlum 10.ayından beri kitaplara ilgi duyuyor 7 aylıkken kelimeler söylemeye başlamıştı ve 10.ayından beri hayal dünyası var kendi kendine konuşup bi şeyler anlatıyor arabalarını sürmek yerine onları dizip bi köşede inceliyor parçalanabilecek bi oyuncaksa parçalayıp sonra tekrar geri yapmaya çalışıyor. Yuvarlak olan her şeyi dönebilir diye bağdaştırıp döndürmeyi deniyor 9 aylıktı oyuncak arabanın tekerini gerçek araba ile bağdaştırıp onu incelemeyi talep ediyordu bizden. Mesela 1 yaşından beri koli bandının kenarlarına stickerlar yapıştırıp dik bir konumda döndürüyor, tencere kapağının içine ufacık ufacık nesneler koyup döndürüp onları inceliyor, elektrikli süpürgeyi parçalarına ayırıp takabiliyor, yeşillik kurutucusunun içinde süzgeç gibi bir parça var mesela o süzgecin içine top koyup tek eliyle süzgece ivme vererek topu içinde döndürüyor(bunu 18 aylıkken yapmaya başladı), eve normalde biz araçla geliyoruz kapının önüne kadar biz göstermememize rağmen 100-150 mt uzatlıktan hadi eve git dediğimizde evin kapısına kadar geliyor(20 aylıkken yapmaya başladı) yer yön hafızası ve görsel hafızası çok iyi asla unutmuyor bir şeyi bir kere görmesi yetiyor. Uçak, helikopter, tır, otobüs gibi büyük araçlara fazla ilgi duyuyor. Desteksiz oturmaya 5.ayında başladı oturmaya başladığından beri çişinden özellikle kakasından tiksiniyor ürperme gibi bir hareket yapıyor 1 yaşına kadar bu ürperme hareketi devam etti yerini bezini çıkarma isteği aldı. Şu an da çişi kakası gelince haber veriyor. Özellikle geceleri uykusunda çiş yapmamaya başladı gündüzleride altı açık evde dolanıyor çişi gelirse haber veriyor. Bu şekilde uzayıp giden bir sürü şeyleri var detaylandıramıyorum uzun oluyor diye. Bir de bizim tek hatamız katarakt ameliyatı oldu 13 aylıkken o süreçte yabancı dil çocuk şarkıları izledi konuşması epeyce geriledi. 300e yakın kelimesi var cümlesi yok. Sanırım o da ikinci bi dile maruz kalışından. Arkadaşıma attığım videolarda oğlumun evin adresini ilk buluşu, yuvarlak olan şeylerle nasıl ne şekilde ilgilenip incelediği, resim defterine yaptığı yuvarlak karalamalar gibi gibi şeylerdi… 2 veya 3 yaşından sonra uzmana gitmemizi önerdi o zamana kadar iyi gözlemleyin dedi