nickimikili Merhaba arkadaşlar oğlum 14 aylık olmak üzere 6. Ayında ek gıdaya kontrollü tamamen kurallara uygun geçmemize rağmen hatta oğlumun psikolojik durumunuda tam olarak hazırlamış olmama rağmen asla ve asla yemek yediremedim taa ki şu son bir haftaya kadar. İnanın denenebilecek her şeyi denemiştim buraya yazmamın sebebi çaresiz annelere umut olması bende çok çaresiz hissetmiştim. Arkadaşlar önce vitamin demir depoları için muhakkak tam sayım yaptırın. Anne sütü hariç hiç bir şey yemediği için oğlumun 1 yaşında artık hepsi sınıra ulaşmıştı eksik değildi evet ancak sınırdaydı. 13 aylık olduğunda artık kendi persentilinin altına düşmüştü ne yazıkki ve göründüğümüz iki doktorda ne olursa olsun artık bir şekilde yedirmemizin şart olduğunu söyledi sidefer kullanıyorduk 9. Aydan beri koruma dozu olarak 10 damlayı tahlil sonucuna göre 20 damlaya çıkardılar demir ve vitamin eksikliği çok fazla iştahsızlık yapıyormuş. Bende eğitimci olmamın verdiği inadıda bir kenara bırakıp biraz sınırlarımın dışına çıkmaya eskilerden gitmeye başladım yumurtayı peyniri biraz bulamaç haline getirdim ve oğlum bir haftadır yemek yiyor inanılmaz bir şey. Demem o ki tahliller çok önemli ve illa mama sandalyesinde oturacak bizimle yiyecek yok işte karışmayacak blw bilmemne diye şiddetle ısrar etmenin lüzumsuzluğunu farkettim. Olmuyorsa aylarca inada gerek yok elbette en doğrusunu denemeli ama abartmak kötü sonuçlar doğurabilir. Bazen eskileri dinlemeliymişim. Sevgiler.. ☺️
nicu nickimikili bebeğinizi en iyi siz tanırsınız. Bebeğinizide çok güzel tanımışsınız😌 her bebek kesinlikle aynı değil kimi bebek önüne konduğunda yemeyi severken kimisi suyunu bile annesi içirsin istiyor(benimki😂) bende ne yaptıysam oğluma kendi kendine yemesi konusunda bi şeyler kazandıramadım sevdiği şeyleri eliyle yiyor ama tencere yemekleri et köfte tavuk pilav gibi gibi şeyleri resmen otur sen yedir diyor hatta öyle hale geliyor ki bazen suluğunu inadına bana getirip benim içirmemi istiyor halbuki bardaktan bile kendi kendine içebiliyor🙄 elbet büyüyecek ve bu sultanlığı bitecek bitene kadar nasıl istiyorsa 😌
Bursa97 nickimikili benim bebeğim daha 4 aylık ama 1 haftadır ağzına hiç birşey sokamiyorum mamayı degistirdik biboronu değiştirdim anne sütü almiyor sadece mamayla besleniyor ama hiç birşey yemiyor çıldırmak uzerigim aglicam oturup artık o noktaya geldik çok iştahlı bir bebekti noldu anlamış değilim 😭
Bsraanur nickimikili çok doğru söylemişsiniz bende illa mama sandalyesinde yiyecek diye çok direttim ama yemiyordu sandalyede 9 aylığız oyun oynarak geze dolana yiyoruz tek yesinde nerde yerse yesin diyorum artık:)) ve bizimde ciddi iştahsızlığımz vardı tahlil verdik demir depoları bitmişti resmen B12 çok düşüktü ilaçla düzeldik düzeldikçe iştahımz yerine geldi çok şükür.
Mirayse nickimikili ayy seni okadar iyi anlıyorumki hayat tarzı olrak senle yakınız mutlaka 15aya kadar sadece anne sütü aldı kızım hiç bişi yediremedm diyebilirim birgün yediğini baska gün kesinliklemyemiyordu yumurta yoğurt vs hiç bişi yoktu artık caresz kalmıstım cok üzülüyordm arkadasma gittm bi gün bulamac yap dedi yon dedm asla ozaman tek yemez hiç bir seyi. Ama yaptım yinede içine yumurta süt peynir tahin pekmez ceviz zeytb aklıma ne geldiyse koydum 2.5 yasına kdar onla besledm sabah kahvaltısını. Snra denemeye basladm tekli yedirmeye peynir zeytini maalesef basaramadm ama diğerlerini yiyor. Sebze yemeye daha hu yıl basladı 4.5yasında suan. Bakliyat yemeye gecen yıl basladı ondan öncesi sadece corbayla besleniyordu. Lahmacun pizza hamburger hepsi ev yapımı tabiki 5-6ay önce basladı bunları yemeyede. Büyüdğkce yicek sanırım.
nickimikili Bursa97 o dönemlerde bir süre direniyorlar atak ve regresyon dönemi ne yazıkki bende ayakta geze geze emzirdiğimi bilirim hatta uykudan uykuya emerdi sadece uyukladığı zaman saatlerce kalkmadan emzirirdimki bir şey yemiş olsun 🥺
Bursa97 nickimikili ya bende öyle ayakta biberonla mama yediriyorum kollarım felç oluyor ama sırf yesin diye ama 1 haftadır öylede yemiyor naptiysam yediremiyorum nasıl.bir atakmis bu ya peki bu dönemde kilo alımlarında falan çok fark oluyor mu yemedikleri için oluyordur illa diye düşünüyorum
nickimikili Bursa97 15 gün civarında toparlanıyorlar çok büyük fark olmuyor zaten git gide alım yavaşlıyor bir zaman sonra
Mirayse Bsraanur cnm cocuk 4yasına kadar istediği yerde yemek yer yemek adabı 4ysından snra öğretilir :)psikolojide bu böle en azndan
Bsraanur Mirayse vala yiyenlerin çocuğu masa sandalyesinde çok güzel oturup yiyor benim bebeğim sevmiyor normal oturtsam bile ağlıyor. Amacım sofra adabı öğretmek değil zaten döke saça alışmasındı sadece ama bi müddet böyle olacak gibi görünüyor.
Bisaniyebakarmisin Mirayse Benim kızımda peynir yemiyor ya ,,2 yas . Agzine gelsin “ iyy iğrenç ” deyip yüz buruşturuyir . Umarım ilerde yer . Bende peynir sevmem ,onu yadirgamiyorum
Bisaniyebakarmisin nickimikili Edebiyat öğretmeni misiniz ? Ya da çok kitap okuyorsunuz . :) Değerli paylaşımınız için teşekkürler . Bazen anneler yesinde ne şekilde olursa yesin diyoruz ; 2 yas kızıma peyniri bulamaç yaparak ,peynir yumurta sarısı pekmez buskivi süt şeklinde veriyorum . Bulamac yanlış değil bence :)
nickimikili Bisaniyebakarmisin okul öncesi öğretmeniyim ikinci üni olarak çocuk gelişimi mezunuyum ☺️
nickimikili Bursa97 çok iyi anlıyorum yaşayan biliyor kahrediyor insanı gerçekten ama gördüğünüz üzere oğlum 14. Ayında hala yaşıyor üzmeyib kendinizi 😇
nickimikili Bsraanur aslında doğru olan oturabildiği andan itibaren alıştırmak ama 50 çocuk alışıyorsa bir iki tanesi böyle fire veriyor maalesef kabullenmekte çok zor ama artık kabullendim bende mecburen doktor ısrarıyla açlıktan ölmemesi için en azından önce yemeye alıştırıp ardından doğru yemeye teşvik edeceğim nr yapalım