Alparslansmom33 canim oncelikle gozun aydin ve gecmis olsun. Benim 1 hafta sutum gelmedi gelince de bebegim 1 ay meme tutmadi. Çene kaslari kuvvetlenince aniden tutmaz derken tuttu. Senin yasadigin meme reddi degil. Ya çene kaslari kuvvetsiz ya da gogus ucun yok bebis tutmakta zorlaniyor. Tutamiyorum annecim yardim et diyemedigi icin agliyor.
1) elaleme kulagini kapat
2) mama ver veya sut sagip ver ki sarilik olmasin ama cay kasigi, kadeh yontemi veya meme reddine sebep olmayan bir yontemle ver biberona alistirma
3) bebeginle bol bol ten tene temas
4) denemekten vazgecme hastanedeki hemsireye aglaya aglaya olmuyor dedigimde bana “o inatsa sen daha inat ediceksin onun keyfine birakmayacaksin gor bak memeyi tutacak” demis ve tek emzirmede tam 1 saat 25dk bizimle ugrasmisti. Yani hepimiz memeyi tutturana kadar zorlandik yasadigin sey normal sabir ve emek gostericeksin.
5) pozitif dusun bebegine guven o seni yonlendirecek. Bebegin karni mutlaka oyle boyle doyar ama ruhunu doyurmak icin bol bol sevgini ver bugunler geri gelmeyecek miniğin bir daha hic bu kadar minik olmayacak.
6) vucudun cok yorgun, korkuyorsun, hayatin bitmis gibi geliyor ve insanlar dirdirdir susmuyor biliyorum. Inan hepimiz bunlari yasadik. Zamanla iyi hissedecek ve anneligi cok seveceksin.