Woody Merhaba, bu konuda hiçbir tecrübe yaşamadım.
Ancak teorik sekilde konuşmak gerekirse,
Açıkçası 2 aydır bakıcınin yüzünü tanıması ve artık “yabancı” kategorisinden çıkması çok iyi olmuş.
İşbaşı günü geldiğinde bana göre, anne ile cocuk vedalaşma yaşamamalı. Cocuk uyandığında güne bakıcısı ile ve bence ekstradan imkan varsa ilk 1hafta en azından “baba, Babaane, annane, teyze.. Vs” tanıdık ve sevdiği herangi bir 3. Kişiyle başlayabilir.
Cocuk anneyi aradığında yanında olacak diğer ebeveyn onu sakinlestirip annesinin eve geleceğini işe gittiğini izah edebilir. Cocuk boylelikle 1-1,5 hafta içerisinde duruma alışır. Durum: annenin işe gitme olgusu.
Eger 3.ebeveyn gelme imkanı yoksa, Anne ile bebek gün içerisinde kısa süreli, süresi gitgide artan ayrılıklar yaşayabilir-di. Ama sanırım bunun için de artık vakit kalmamış?
İlk gün gideceğini izah ettikten sonra yarım saat içinde dönmesi, ikinci gun 1 saat, üçüncü gün 3 saat vs.. Gibi annenin gidince geri döneceği olgusunu boylelikle kavramış olurdu.
Alternatif başka bir yol aklıma gelmiyor suan.
Onun dışında beslenme sorunu ilk haftalarda elbet yaşanir. Bunu azaltmak için o haftalar sevdiği yemekleri yapmak, kendinin dağıtarak yemesine izin vermek veya yemek esnasında ilgisini dağıtmak yollarına başvurulabilir. (Renkli kartlar göstermek, kabdan kaba aktarma oyunları vs). 14 aylik olduğu için halihazirda oturmuş bir yeme düzeni vardır? Siz de süt sagarsaniz ara öğünlerde onlar verilebilir..
Uyku için de farklı bir metoda alistirmak için geç kalınmış gibi:/
Bir uyku arkadaşı edinmeniz faydalı olabilir. Ama bunların hepsi sanırım yaşadıkça tecrübe edilip oturtulacak şeyler, bakıcı ablanızin çaba göstermesi gerekiyor. 🤷♀️
Bu süreci yaşayan birçok anne ve çocuk var. Bir şekilde su akıp yolunu illa ki buluyor. Canınızı siz sıktıkca bu çocuğa da yansıyacaktır. Öncelikli olarak kesinlikle canınızı sıkmayın. Bunlar doğal süreçler ve dediğiniz gibi hayatın gerçekleri. Umuyorum siz de kolaylıkla atlatabilirsiniz. 💕
@Merve eklemek veya düzeltmek istedigi bilgiler olabilir diye düşündüğüm için etiketimi de şöyle bırakayım 😘