Ayazz54 tabiki her çocuğun gelişimi farklı ama çocukla ne kadar birebir iletişim kurulursa o kadar güzel gelişiyor. Bir kitap var hatta OTUZ MİLYON KELİME diye onuda sizin için tavsiye edebilirim. İlk 3 yaşta işitme engelli çocukların dahil zeka,dil gelişiminin gün içerisinde duyduğu kelime sayısına göre gelişim ve iyileşme gösterdiğiyle ilgili deneysel veriler olan bir kitap her anne adayı,yeni anneler hatta babalar dahi okumalı diye düşünüyorum 😊 ilk zamanlar ben kızımı uyuturken kendim okuduğum kitabı sesli okurdum ninni yerine mesela bana ne anlayacak o daha derlerdi ama öyle bir anlıyorlar ki herşeyi “ne anlayacak o daha “ kelimesine ayrı bir gıcığım var zaten 😁o lafı söyleyenler şimdi de “napsın çocuk doğdu doğalı kitaplarla tabi öyle olacak” diyorlar memnun edemedik o şahsiyetleri henüz hep bir kılıf 🤦🏼♀️😁