Rabbit evet şimdi tekrar şöyle söyleyim. Sizin anlaşmalı boşanabilmeniz için eşlerden birinin başvurması lazım önce. Bir dilekçeyle ve yanında bir protokolle. O protokole hem eşinizin hem sizin imzanız gerekli. Ama bu yeterli değil mahkemeye çıktığınızda eşinizinde sizinde o protokolde yazan şeyleri aynen kabul ettiğinizi bir kez daha hakimin önünde söylemeniz lazım. Eğer bi protokolünüz yoksa da hakim tek tek sorar mesela nafaka istiyormusun diye sen evet der eşinde evet derse mesela tamam, örneğin yine devamında hakim dediki çocuk kimde kalacak sen dedin ki bende eşin dediki yok bende işte ozaman anlaşmalı boşanamazsınız.
adı üstünde anlaşmalı boşanabilmeniz için anlaşmış olmanız lazım. Hakimin önünde de ister protokolle isterse protokolsüz hakimin nafaka velayet vb sorularında da eşiniz de sizde anlaşmış olarak aynı cevapları vermelisiniz. Biriniz istediğine diğer taraf karşı çıkarsa anlaşmalı boşanma olmaz o.