Bbdlklc merhaba, benim kızım da 22 aylık. Kelimeler var, bir iki basit cümlesi var. “Anne gel, karga uçtu” bu kadar hatta :)
Gün içinde yaşadıklarınızı akşamları masallaştırarak anlatın. Sürekli sohbet halinde olun gün içinde. Sessiz kitaplarla hikaye oluşturarak hem zihinsel gelişimi hem de dil becerisini destekleyebilirsiniz. Çok sık soru yöneltmeyin, bunun yerine ona cevaplar verin. Kısa ve onun anlayabileceği şekilde basit konuşun, cümleler basit olsun yani. “Hadi sende söyle” demeyin. Söylediklerini düzeltin. Mesela kargaya “gaga” diyorsa “karga” diye tekrarlayın ama “sen de karga de” demeyin. Aklıma gelenler bu şekilde :) Zamanla dil becerileri de gelişecek inşallah, akıcı konuşacaklar bir anda. 🙏😊