Hanımlar günaydın,
22 aylık kızımı artık memeden kesmek istiyorum. Gün içinde çok sık emmiyor artık ama özellikle uykuya geçişlerde ve uykusunda sürekli meme arıyor. Benim için çok çok yorucu olmaya başladı, verimli uyku uyuyamaz oldum. Uykusunda emmek istediği için kızım da kesintisiz bir uyku uyuyamıyor.
Aslında hem memeyi bırakma hem de tuvalet eğitimi konusunda ondan sinyal bekliyordum. Tuvaletini söylüyor bir süredir, kaka yaptım ve çiş yaptım diyor ama yaptıktan sonra söylüyor. Bir kere bez takmadan günü geçirme denememiz oldu ama çişini kaçırınca çok korktu ve ağladı. Tuttu sonra da çişini. Ben de tekrar bez bağladım.
Uyku ve meme konusunda da şöyle olmaya başladı; emerek uyurdu ve ben de onu yatağına yatırırdım uyuyunca. Yalnız bir süredir emiyor, uyku moduna iyice girince memeyi bırakıp yatağına yatıyor ve benimde yanına yatmamı istiyor. Masal anlatarak, saçlarını severek, zaten iyice uyku moduna girmiş kızımı yaklaşık 30-40 dakikada bu şekilde uyutmayı başarıyorum. Tabii çoğu zaman ben de uyuyakalıyorum yanında…
Eğer bunlar bir sinyalse ki öyle olmalarını umut ediyorum, tecrübeli annelerden bundan sonrası için neler yapabileceğimi öğrenmek istiyorum. Bir nevi travma niteliğinde olan yöntemleri denemek istemiyorum açıkçası. Biber sürmek, sirke sürmek, salça sürmek gibi… Veya bir anda kesip “bitti artık, yok meme falan” demek istemiyorum. Bu onu muhakkak hırçınlaştıracaktır. Daha uygun bir yöntemle bu süreci sonlandırmak istiyorum. Yani kızımın “büyüdüm artık, meme emmeden de uyuyabilirim” bilincine sahip olmasını istiyorum. Bu süreci bir nevi onun liderliğinde sonlandırmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim? Lütfen benimle tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?