Renesmee bu yorumu başka bir bayana yazmıştım denemek istersen bu şekilde uyku eğitimi verdim .ilk olarak saatleri düzenledim işte 12 aylık bebek gündüz kaç uyku yapar gece kaçta uyur sabah kaçta kalkmalı falan diye araştırdım internette . Tek uykuya düşme eğilimi vardı bizde . Neyse birde sallanarak uyuyor ama 2 saat salladığım oluyordu birde emzik kullanıyordu ama 10 aylıkken emzikten biraz soğumuştu 10 aylıkken bende vermedim almıyor unutur dedim ama sallanırken dalamamaya başladı emzik olmadığından diye düşünüyorum . Emzik kullanıyorsa emziğide bıraktır gitsin bu süreçte . Neyse daha sonra rutin belirledim mesela artık uyku geldi oyuncaklarına iyi geceler de babana iyi geceler de perdeleri çekelim ay dedeye iyi geceler falan diye bir çeşit sinyal gönderiyorsun odasına bir tane gece lambası var onu açıyorum birde sakinleştirici müzik var onu açıyorum sonra altını değiştiriyorum beşiğine bırakıyorum biberonunu eline veriyorum mamayı içiyor . Mümkün olduğu kadar kısık tonda konuşuyorum uyku öncesi gülmeli eğlenme işlerine girmeyin . İlk günler evet kabus gibiydi çok ağladı 2 saat falan direndi çünkü çocuk ne yapacağını anlamadı . Gidiyordum kucağıma alıyordum sakinleştiriyordum geri yatağına bırakıyordum kaç kere yaptım bilmiyorum ama katılarak ağladığında hep kucağıma aldım beşiğe yatar pozisyonda geri bıraktım . Saçlarını okşadım elini tuttum sırtını sıvazladım sakinleştirmeye çalıştım bir müddet sonra gözler kapanıyor zaten sen saçlarını okşarken falan . Yada yatağında içinde battaniyeyi ısırırken falan bir zaman sonra sakinleşir uyuyakalıyor . Hemen uyumuyorlar ama uyumayı öğrenene kadar yatağın içinde ayağa kalkıyor oturuyor oynuyor el sallıyor çeşit çeşit iş yapıyor . Artık hiç uğraşmıyorum kucağa almayla mesela çok ağlayınca saçlarını okşuyorjm biraz biberonla su veriyorum uyuyup kalıyor. Birde yatağın içine ona uykuyu hatırlatacak sadece beşiğin içinde göreceği bir nesne koy uyuma hali dışında gösterme ona . Gündüz uykuların da da aynı şeyleri yaptım iyi geceler yerine iyi uykular dedim güneşe iyi uykular falan .artık bu rutinleri yaparken esnemeye başlıyor bir çeşit uyuma sinyali gönderiyorsun ona