Benim de çok tazyikliydi, hala öyle ama alıştı artık. 20 dakika bir meme sonra diğeri yöntemi hiç işe yaramadı bende, aksine daha çok coştu sütüm. 4-5 günlük olduğundan beri bir meme rahatlayana kadar ya da diğerinin çok dolduğunu anlayana kadar birinden emziriyorum sonra diğerinden. Artık 5 aylık oldu, meme dolması gibi sorun yaşamıyoruz, tek seansta bir memeyi bitiriyor, tazyikle de başa çıkabiliyor. İlk sütü sağ sonra emzir yöntemini de denedim, tazyik hiç azalmadı ve işe yaramadığını düşündüğüm için uğraşmaktan vazgeçtim. Biraz deneme yanılma oluyor. Yaptığım yöntemle ama haftada bir-iki sagmam gerekiyordu. Özellikle gece uzun uyumaya başladığında çok doluyordu memelerim, uyuttuktan sonra sağıyordum. 5. Ay atağı sağ olsun artık sagmiyorum çünkü uyumuyoruz…. Mastit başlangıcı oldum bu arada ama kendi yöntemimle değil 20 dk sağ-20 dk sol yöntemini yaparken oldum. Sağım yaptım ve bir meme boşalana kadar ondan emzirdim, geçti. Sağım arttırıyor ama bebek güçlü emmeye başladıktan sonra (1.5-2 ay civarında bizde) bebek kadar güçlü çekmiyordu makinem, o yüzden öyle bariz bir artış olmadı devamında. Herkesin farklı ama, kendinizi gözlemleyerek ve deneme yanılma ile daha iyi ilerlersiniz bence. Meme boşalması da memeden süt gelmemesi değil bu arada öyle sanıyordum ben ilk zamanlarda. Eğer artık 4-5 çekişten sonra yutkunmaya başlamışsa meme boşalmıştır. Süt gelmeye devam eder çünkü, sonu yok onun